  • Data: 2009-04-25 17:38:19
    Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    WM pisze:

    > Mnie interesują tylko ekonomiczne obroty silnika
    > podczas jazdy ze stałą prędkością po równej nawierzchni.

    Czyli czyste podejście akademickie :>

    > Sprawdzałeś jakie jest zużycie paliwa/km np. przy 50km/h
    > i różnych włączonych biegach?
    > Czy minimum jest właśnie przy tych 'magicznych' 3000obr/min?

    Ano sprawdziłem dzisiaj. Płasko, bez wiatru, auto obciążone 4
    osoby+bagaż. 60 km/h mogę jechać na III, IV i V biegu, na V obrotomierz
    pokazuje jakieś 1400 1/min, a spalanie ok. 4 l/100 km. Na III
    obrotomierz pokazuje niecałe 3 k, spalanie coś koło 7 l/100 km. Nie znam
    krzywej spalania, ale charakterystyka M(n) ma maksimum gdzieś koło 3500
    1/min.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem