-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Date: Thu, 16 Aug 2012 16:54:32 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 93
Message-ID: <qk5pkk7dlwi9$.wkbgy1yubhsk.dlg@40tude.net>
References: <op.wiz0dikspq3u2r@tech> <k0d708$780$1@inews.gazeta.pl>
<op.wi0zshd9pq3u2r@tech> <k0d8c7$a4$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0ddb3$8tp$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0di84$ida$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
<k0e740$j28$1@inews.gazeta.pl>
<jju7iyvsmfry$.hb8dl36e5z7v.dlg@40tude.net>
<k0h5ha$a2e$1@inews.gazeta.pl>
<1i68yg2pjlvk8.il0m52xt9m16$.dlg@40tude.net>
<k0icb4$bjm$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1345128867 27178 82.143.187.50 (16 Aug 2012 14:54:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Aug 2012 14:54:27 +0000 (UTC)
X-User: jjll
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463949
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 16 Aug 2012 10:51:46 +0200, Axel napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Sa takie tempomaty z przyciskami + i - do nastawiania predkosci.
> No owszem. Tez mam taka mozliwosc. Mam dwa klawisze [...]
> Jesli tempomat jest wlaczony - gorny dodaje ok. 1km/h,
> dolny obniza.
>
>> Wygodne to jest na autostradzie ... ale mozliwe ze po 20h palce bola :-)
> Regulacja sie przydaje, zeby w miare dokladnie ustawic predkosc, ale
> przestawianie o np. 20km/h? Zdecydowanie szybciej (i mniej operacji):
> wylaczyc tempomat, zmienic predkosc i wlaczyc tempomat, jesli to ma byc
> stala predkosc. Do chwilowej zmiany predkosci to zupelnie bez sensu, bo
> potem znow trzeba klikac sto razy...
Sa samochody gdzie przestawia o 10 km/h. I to jest na autostradach bardzo
wygodne.
>>>> Pyk pyk - dwa tiry sie wyprzedzaja gdzies dalej.
>>> Jak wyzej.
>> Ale przez pewien czas chcesz jednak pojechac 100 ... i co wtedy ? gazem ?
> Jesli to krotki czas i mam zamiar potem jechac poprzednia predkoscia -
> gazem. Potem jednym klawiszem wracam do zadanej predkosci.
>
> Zrozum - jazda z tempomatem nie polega na tym, zeby przez 1000km nie dotykac
> pedalow. Bardziej na tym, ze zakladasz sobie jakas predkosc, z ktora chcesz
> jechac i nie musisz patrzec na predkosciomierz (a przy okazji mozesz
> rozprostowac noge). Jak trzeba - hamujesz lub przyspieszasz, ale w kazdej
> chwili latwo wracasz do ustawionej predkosci.
No coz, ja akurat widzialem ten sposob co opisywalem i mi sie nawet
podobalo. tylko ze to bardziej reczny gaz niz tempomat
> Jeszcze jedno zastosowanie - jak jedziesz trasa, gdzie jest duzo obszarow
> zabudowanych i czesto stoja - ustawiasz sobie na tempomacie 50km/h i przy
> wjezdzie w nastepny zabudowany - wlaczasz tempomat. I nie ma, ze sie
> zagapisz i pojedziesz 65 kolo suszarki. To akurat sposob mojej siostry :-)
Ja bym tam ustawil 65 :-)
Ale to jest wlasnie ta roznica - jedziesz przez Polske, masz problem z
szuszarkami. Jedziesz przez Niemcy - teren zabudowany widzisz dwa razy, a
miedzy nimi autostrady. A samochody projektuje sie dla Niemcow, nie dla
Polakow.
>>>> pyk - kolumna osobowek wyprzedza. Pierwszy z kolumny odpadl - pyk.
>>>> Drugi odpadl - pyk. Pyk - trzeci odpadl. Migacz - my odpadamy :-)
>>>> Z gorki - pyk plus
>>> Jakie pyk? Pedal gazu, jak juz musisz przyspieszyc.
>> Albo klawisz + i zadana predkosc rosnie.
>
> Zeby potem znowu klikac w dol? Bez sensu. Dodaje gazu, wyprzedzam, zdejmuje
> noge z gazu i zwalnia do 140... Bardzo czesto tak robie, jak cos mam
> wyprzedzic, a widze, ze z tylu cos szybciej jedzie. To zeby mu nie blokowac
> lewego pasa i nie hamowac - dodaje gazu przed wyprzedzeniem.
rownie dobrze mozesz raz nacisnac +10 i raz -10.
Ale ja znow o innej sytuacji - jedziesz sobie 140 i dojezdzasz do ogonka na
10 aut. Jada wszyscy 90, bo pierwszy to tir co wyprzedza innego tira.
Jak wyprzedzi - predkosc stopniowo rosnie, bo w ogonku nie wszyscy chca
jechac az 140, i trzeba poczekac az zjada w prawo.
A jak juz sam jestes na przedzie i akurat traficie na kolejny wolny pojazd
na prawej, to sobie przypominasz ze jestes asertywny i ci z tylu moga sobie
pojechac 140 :-)
>>> Zreszta - jak sie decydujesz na tempomat, to nie po to, zeby z gorki
>>> przyspieszac, a pod gorke zwalniac, tylko jedziesz caly czas z ta sama
>>> predkoscia.
>> No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia nie
>> da, chyba ze 90 za tirem :-)
>
> Zartujesz chyba? Spokojnie daje sie jechac z tempomatem, np na gierkowce
> (oczywiscie poza przebudowywanym odcinkiem). W zasadzie na kazdym
> dwupasmowym, a na drogach ekspresowych i autostradach to w ogole bez
> problemu.
No nie wiem - w nocy jezdzisz ? Bo smiem twierdzic ze 140 to sie czesto nie
da. Za duzy ruch i czesto ktos przeszkadza.
>>> No wlasnie z Twoich opisow wynika, ze w zyciu nie jezdziles z tempomatem.
>> Za to widzialem jak inni jezdzili. I wiem jak jezdze bez - czyli jak
>> musialby tempomat jechac, zeby mnie zadowolic :-)
>
> No to najwyrazniej nie umieli z niego korzystac.
Umieli umieli, tylko ze w inny sposob niz ci sie wydaje.
> Jak przez Niemcy jechalem z boxem na dachu - wlaczalem tempomat, bo nie
> chcialem, zeby mi box pofrunal :-)
no wlasnie, a oni boxa nie mieli, i ambicje wyzej niz srednia ustawione.
I tempomat wymaga ciaglej korekcji.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.12 17:01 J.F.
- 16.08.12 17:11 Cavallino
- 16.08.12 18:14 Przembo
- 16.08.12 19:38 J.F.
- 16.08.12 20:19 Przembo
- 16.08.12 20:47 Axel
- 17.08.12 08:49 Mirek Ptak
- 17.08.12 09:26 dddddd
- 17.08.12 11:02 J.F
- 17.08.12 12:53 dddddd
- 17.08.12 13:03 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=