    From: "Marszalkowski" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 08:36:09 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > On 01/09/2011 16:10, m...@t...pl wrote:

    > Tak może jest w małych firmach, ale raczej niekoniecznie w korpo, jeśli
    > mówimy o zarobkach programisty. Przecież nawet ci programiści, którzy
    > pracują przy dobrze sprzedających się grach, są kiepsko opłącani, nie?
    Nie wiem... zawsze miałem oferty za 3 razy więcej niż mnie zadowala i to
    w różnych branżach, nie tylko jako programista gier - ale z reguły nic nie
    dochodziło do skutku głównie dlatego że mam słaby angielski. Pierwszy
    raz się spotykam z opiniami że zarobki programistów gier są nędzne.

    > Z drugiej strony przecież znaczna część kupujących kieruje się nie tylko
    > marketingiem, ale też recenzjami czy opiniami innych graczy, czy nawet
    > własnym oglądem produktu (na komputerze czy telefonie kolegi).
    Usiłuję sobie przypomnieć co spowodowało że zagrałem kilka razy w
    Tibię. Niby masz rację, zagrałem dlatego że koleżanka mnie namówiła. Ale
    namówiła mnie w jaki sposób? Ano w taki pod wpływem jakiego marketingu
    była. Ona nie miała bladego pojęciach o technicznych aspektach
    gier komputerowych. A jedna powiedziała mi coś takiego "gra ma prostą
    grafikę więc się nie martw, na każdym komputerze się uruchomi". Nie
    wiem czy jest jasne do czego zmierzam... Oczywistym jest fakt, że wypasiona
    grafika w grach komputerowych jest bardzo ważna, wręcz kluczowa, a w Tibi
    nagle grafika jest wadą, bo gra by mogła nie działać na wszystkich
    komputerach :) Pewnie dźwięku też dlatego nie ma żeby użytkownikowi
    oszczędzić problemów z kupowaniem/konfigurowaniem karty dźwiękowej :)

    > Co do samej Tibii to weź pod uwagę, że to jest bardzo stara gra i wtedy,
    > kiedy się intensywnie rozwijała to jednak mogła oszałamiać - nie było
    > innych tego typu gier. Jednak nawet jej początkowy sukces nijak się ma
    > do takiego WoW.
    Hmmm no ja akurat w WoW nigdy nie grałem, a w Tibię kilka razy mi się
    zdarzyło :)