  • Data: 2011-09-02 11:27:23
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracowałeś w firmach które nie ujawniały wysokości zarobków a chcesz
    > żeby obcy ludzie (o prawie zerowej wiarygodności, bo w necie można
    > wszystko napisać) pisali ile zarabiają? :)

    Oj, nie pytam się przecież, ile ty zarabiasz, tylko na jakie zarobki
    można liczyć,. Chyba potrafisz odpowiedzieć na pytanie bez odniesienia
    do swojej własnej sytuacji, zwłaszcza że podobno pracowałes w więcej
    niż jednej firmie z jawną polityka płacową?

    Ja, żeby była jasność, też nie pisałem o swoich zarobkach.

    > Powiem Ci tak, pracując jako programista + projektant na etacie jestem w
    > stanie utrzymać rodzinę (żona nie pracuje, dziecko w przedszkolu
    > prywatnym i drugie w podstawówce), dom własny na dużej działce, dwa
    > samochody i jeszcze odłożyć. Wystarczy?

    Bardziej mnie interesowałaby odpowiedź "ile brutto może zażądać
    doświadczony programista (w sensie inżynier oprogramowania, nie
    "klepacz") żeby nie zostać wyśmianym."

    > Ogólnie, mam znajomych którzy przeprowadzili się kilka (już będzie pewno
    > z 10 lat) temu do UK, bywamy u nich co jakiś czas jak i oni u nas, więc
    > wydaje mi się że mam rozeznanie bardzo dobre.
    > W UK ceny wynajmu mieszkań są niższe, ceny żywności oraz usług wyższe,
    > reszta podobna przy przeliczeniu 1:1 (czyli 1 złoty na 1 funt).

    No nie wiem. Nowa powieść w paperbacku kosztuje typowo 8-12 funtów w
    księgarni i 5-9 funtów online. W Polsce nowe paperbacki kosztują od 5
    do 12 PLN? Laptopa w Polsce kupowałem nie tak dawno, najtańszy Dell
    Inspiron kosztował 1700PLN, za tyle możesz kupić 15-calowego Macbooka
    Pro z rozszerzoną pamięcią albo większym twardym dyskiem niż
    podstawowy. Podobnego do tamtego Della Inspirona mozna kupić za 300
    funtów. Playstation 3 160GB też chyba nie kosztuje w Polsce poniżej
    200 złotych?
    Jeśli chodzi o jedzenie, np. wieprzowina (szynka, karkówka, schab) w
    Tesco kosztuje 4-6 funtów, w Polsce chyba jednak coś koło 10-15 PLN?

    > I tak przy zarobkach programisty + pracującej żony jak najbardziej może
    > zostać 2tys oszczędności. Oczywiście jeśli pominąć Twoją manipulację na
    > koniec, gdzie raczyłeś sobie przeliczyć to na złotówki po kursie funta.
    > Jak chcesz tak robić, to przelicz i resztę, to pogadamy. Trochę uczciwości.

    To nie jest manpulacja. Jeśli po powiedzmy 10 latach pracy w UK masz
    100 tysięcy funtów oszczędności, to nie jest tak, jakbyś po 10 latach
    pracy w Polsce miał 100 tysięcy złotych oszczędności. To jest tak,
    jakbyś miał te 470 tysięcy złotych oszczędności, bo za 100 tysięcy
    funtów możesz np. kupić w Polsce nieruchomość za 470 tysięcy, a za 100
    tysięcy PLN oszczędzone w Polsce nie możesz kupić w UK nieruchomości
    za 100 tysięcy funtów. Jeśli w wieku 65 czy ilu tam lat przechodzisz
    na emeryturę, to jeśli zarabiałeś w UK, a na starość wracasz do
    Polski, to emerytura i oszczędności też się wymieniają po kursie, a
    nie 1:1. Jeśli w końcu chcesz zostawić jakiś spadek swojemu
    poteomstwu, to dla nich też każdy funt spadku będzie wart tyle
    złotych, jaki będzie wtedy kurs, a nie 1PLN.

    > Zarobki w UK wydają się wysokie tylko z punktu widzenia Polski po
    > zastosowaniu kursu funta.

    Ja się nie wypowiadam o zarobkach w UK w ogóle, tylko konkretnie o
    zarobkach kotraktowego programisty, który dostaje 450-650 funtów
    dziennie brutto. Jak dostaje na rękę miesięcznie 5500-7200 funtów, to
    to są przyzwoite pieniądze, _znacznie_ bardziej przyzwoite niż
    5500-7200 PLN na rękę miesięcznie.

    > Tak zarobi, ale nie 9k reszty a 2k. Jak przeliczasz po kursie to
    > przeliczaj wszystko a nie wyrywkowo żeby ładniej wyglądało że Tam jest
    > lepiej :)

    Wszystko jest bez sensu. Jak w Biedlandii zarabia się 5000
    biedlandzkich pesos miesięcznie, a wydaje na życie 4000, a w Bogacji,
    gdzie zarabia się 5000 bogacyjskich guldenów, a wydaje się na podobny
    poziom życia 4000, przy czym kurs wymiany jest jeden bogacyski gulden
    do tysiąca biedlandzkich psos, to znaczy, że z finansowego punktu
    widzenia praca w Biedlandii i Bogacji opłaca się tak samo? Czy może
    jednak robi różnicę, że po iluśtam latach oszczędzania w Bogacji można
    sobie tam kupić kawalerkę albo pałac w Biedlandii, a po tylu latach
    oszczędzania w Biedlandii można sobie kupić kawalerkę w Biedlandii,
    albo wyjechać na weekend do Bogacji?

    > Eee... pisałem o cenach średnich sklepowych. Poznań pub na starym rynku
    > piwo 5 - 10 zł (w zależności od piwa).

    W sklepie piwo nie kosztuje 3 funtów, tyle kosztuje normalnie w pubie
    i to w droższych częściach UK. W sklepie kosztuje jakiś funt-półtora,
    no chyba że chcesz jakiegoś Erdingera, ale tego to chyba w PL też nie
    kupisz za 3 złote?