eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mjh0O.110$QP4.64@fx06.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <RVx0O.25777$2sNf.12174@fx08.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1u3egz2eac685$.45sj31w4ezzj.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <qr654c3s622t$.rx2xfmvxcp7l.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v21imh$ojq$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v220n7$ojq$5$Cav@news.chmurka.net> <s7E1O.10$3Hye.6@fx07.ams1>
    <v274qv$5m7$2$Cav@news.chmurka.net> <LpR1O.767$HhGa.192@fx09.ams1>
    <v29eid$md4$2$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 19 May 2024 23:50:23 GMT

    On 2024-05-18, Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Rozumiem.
    > Jeśli wydaje Ci się, ze tego typu artykuły z tezą piszą normalni
    > dziennikarze, chcący obiektywnie oddać rzeczywistość, to jesteś w grubym
    > błędzie.

    Tego rodzaju, czyli informujące czytelników dodatku specjalnego (moto),
    ze należy się spodziewac problemów? Przecież na tym dokładnie polega ich
    robota. Co więcej, sam potwierdzasz co opisują, tylko w zawoalowanej
    formie. Poczytaj inne art. tego dodatku, w tym np. o tanich elektrykach
    z Chin, klasy Twojej ulubionej Daci Scośtam, ale jeszcze tańsze, którą
    zdaje się gdzieindziej polecałeś Mateuszowi, czy terenówka Mercedesa.
    Zwykłe, neutralne artykuły. Cały dodatek prawdę mówiąc aż kipi od pro-EV
    pozytywów.

    > Co nie znaczy że nie pracują tam ludzie, którzy chętnie przemycą
    > przekazy lobby paliwowo-turbanowego, za kasę czy spełniając rolę
    > pożytecznych idiotów.

    Czyli jak jest problem to mają o tym nie pisać bo inaczej są
    sprzedawczykami lobby lub idiotami.

    > Nawet teoretycznie lepsze źródła z tego słyną, od routersa poczynając.

    I dlatego, każdy negatywny aspekt istnienia elektryków czyni osoby o tym
    mówiące j.w., ewentualnie, przy mniejszej skali hejterami?

    > Podasz jakie źródła z drugiej strony sprawdziła ta informacja prasowa,
    > ilu userów ev zapytała o ich problemy przy ładowaniu w Chorwacji na
    > wakacjach?

    Przeciez tam jest na co sie powołują.

    > Bo ja z góry zakładam że żadnego, bo po ci mieliby podważyć ich z góry
    > założoną w artykule tezę?

    Chyba dość często zakładasz z góry i jak dotąd, przynajmniej w tej
    odnodze dyskusji, błędnie.

    > Ale w czym?
    > W utwierdzaniu ich w mylnych poglądach?

    W lepszym planowaniu podróży? Mowa o kłopotach z "paliwem" w jakimś
    regionie Europy.

    > W każdym razie - ja już niejeden filmik widziałem, w który ice stały w
    > kolejce do stacji na autostradzie, nawet poza sezonem, a ładowarki obok
    > stały wolne.

    Rozumiem, ale zdaje się sam potwierdziłeś, że w sezonie może być z tym
    problem.

    > Zauważalny nowy trend, to likwidacja części dystrybutorów na stacjach
    > paliw i budowanie w tym miejscu ładowarek.
    > Fajne, bo do tej pory nie zawsze były w miejscach o odpowiedniej
    > infrastrukturze, którą zapewniają sklepy na stacji i ich otoczenie.

    I bdb, widać są potrzebne bardziej niż te dystrybutory. Na co to w sumie
    wskazuje?

    > Jasne, podanie suchych liczb, które nic nie mówią odbiorcy i który nie
    > jest w stanie ocenić co się do niego mówi, na pewno wskazuje na problem.
    > Ale taki że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

    Jeśli wszedzie widzisz hejterów i idiotów, a kazde słowo, nawet nie że
    krytyki, a potencjalnie pomniejszające zalety EV, jest manifestacją
    spisku lub głupoty, to tak jakby nie jest to problem wyłącznie po
    stronie odbiorców.

    > Jacy wszyscy?

    Ci co uczestniczą tu w tej dyskusji.

    > No ogólnie jest problem z dojazdem do Chorwacji w szczycie sezonu i ev
    > go nie zlikwidują jeśli na to liczyłeś.

    Akurat tu nie o dojazdach, a czy są tam rzeczywiste problemy z
    ładowaniem.

    > Tak z ciekawości - pismak napisał ile jest stacji benzynowych w
    > Chorwacji, tak dla porównania?
    > Bo jestem dziwnie spokojny, że na jeden ice, przypada ich mniej niż
    > stacji ładowania na bev.....

    Chyba nie napisał (nie chce mi się linka odkopywac). Po co niby miał
    pisac, jeśli informacja miała być ostrzeżeniem dla kierowców bev?

    --
    Marcin