    Date: Sat, 09 Jul 2011 21:51:08 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Discovery Channel :-) :-(

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Data sprzed ponad roku. Wydaje mi się, że jakoś właśnie wtedy
    > "Laboratorium" faktycznie zostało zdjęte z anteny, ale zrobiła się
    > wielka wrzawa, że oto TVP oficjalnie ubiła ostatni program "misyjny".

    Mimo poszukiwań nie znalazłem w ramówce TVP1, 2, Polonia, Info, Kultura.
    W kanałach Sport i Historia nie szukałem. Jeżeli ktoś ma informacje
    gdzie to leci, to bardzo proszę, niech się podzieli. Moze przegapiłem.
    Misyjność TVP pojmuje bardzo elastycznie. Do programów misyjnych
    zaliczają programy informacyjne, zapewne również z prognozą pogody. W
    ten sposób oszukują społeczeństwo, że mimo braków w abonamencie, wydają
    dużo kasy na tę "misyjność".

    > Wiesz, wszystko zależy od tego, ile dają mu pieniędzy.

    Kurek i Kamiński nie mieli innych pieniędzy, niz swoje wypłaty. Ekstra
    pieniądze dostali tylko na programy realizowane w Australii.
    Obecnie miom zdaniem jest większym problemem sprawa reklamy i praw
    autorskich. Kiedyś nie było problemem w naszej TV puszczenie materiału
    otrzymanego od Philipsa z napisami na urządzeniach. Dzisiaj to nie
    przejdzie a wyjątkowo trudno cokolwiek pokazać z połową scen
    ocenzurowanych przy pommocy rozmycia. Nawet Ferdek Kiepski pije piwo z
    zaklejonymi puszkami :-)
    Niedzickiemu zarzucam przede wszystkim bałagan w programach - w jednym
    odcinku puszczał kilka zupełnie różnych tematów, każdy traktując "po
    łebkach". Tak jakbym oglądał telekspress. Dawniej starał się przybliżyć
    podstawy działania poszczególnych zjawisk. Najbardziej mi odpowiadały
    programy, które prowadził z synem w kuchni :-) Ewentualnie seria
    programów z fińskiej elektrowni atomowej - tak, wiem tu były koszty. Był
    bardziej szczegółowy. Ostatnie były denne i nawet ładna aktorka w roli
    asystentki nie pomogła zwiększyć widowni. Zresztą o ile pamietam, to
    było "laboratorium europejskie", z trudną do przełknięcia propagandą.
    Maciek