  • 1. Data: 2011-07-03 21:17:40
    Temat: Discovery Channel :-) :-(
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Witam Kolegów.
    Właśnie oglądam na Discovery Channel program szumnie nazwany
    "Elektryczny człowiek" i nie wiem czy mam się śmiać czy płakać :-[
    Pokazują tam "fenomen" faceta (Portorykańczyk), który zapala 40W
    świetlówkę trzymając ją w rękach. Gostek rozkręcił telewizor, odpiął
    anodę W.N. z kineskopu, stanął na izolatorach i jedną łapą złapał kabel
    od trafopowielacza, a w drugiej trzymał świetlówkę robiąc sensację na
    zgromadzonych naukowcach :-) :-) :-) Kurczę czuję się pokrzywdzony przez
    los, bo bawiłem się w ten sposób we wczesnym dzieciństwie (w czasach
    TWL-40, PL504, PY88 i EY86) i nikt mnie w telewizji pokazywać nie chciał ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-07-03 21:30:30
    Temat: Re: Discovery Channel :-) :-(
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    No nie.... teraz go badają na jakimś uniwersytecie zastanawiając się
    czemu prąd z zasilacza WN kineskopu nie uszkadza jego narządów
    wewnętrznych. Czy tam nie słyszeli o zjawisku naskórkowości ?! Albo nie
    wiedzą, że transformator linii działa na częstotliwości "trochę" wyższej
    od 50Hz ?!
    No teraz gościu pokazał trochę większy wyczyn. Trzymał kable podłączone
    do kontaktu w ścianie. Ile oni tam mogą mieć woltów w domowej sieci
    elektrycznej ? 120V ? Bo chyba w tamtej części świata nie ma 230V ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2011-07-03 21:32:31
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4e10dc75$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > los, bo bawiłem się w ten sposób we wczesnym dzieciństwie (w czasach
    > TWL-40, PL504, PY88 i EY86) i nikt mnie w telewizji pokazywać nie chciał

    Ogladalem cos w ten desen dawno temu,
    ale o ile pamietam "gostek" zamykal tez jezykiem
    obwod z zarowka sporej mocy, a tego to bym sie juz raczej nie podjął :D

  • 4. Data: 2011-07-03 23:34:33
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > robiąc sensację na
    > zgromadzonych naukowcach :-) :-) :-)

    Wiesz, mi wcale nie jest do smiechu, w TVP kazdy, kto odwazylby sie juz
    nawet nie zrobic program naukowy, ale chocby wspomniec cos o naukach
    scislych zostalby nie tylko wyrzucony z pracy, ale pewnie rozstrzelany.
    Programy naukowe nadawala TVP do 1989r i zaprzestala wraz ze smiercia
    nieodzalowanych panow Kurka i Kaminskiego.
    W TVN takich restrykcji nie ma, ale jak tamtejsi dziennikarze cos palna,
    to mozna zdechnac. Discovery nawet nie probuje byc programem naukowym, a
    raczej rozrywkowym, moga sie z niego uczyc co najwyzej dziennikarze
    wspomnianego TVNu.
    W szkole fizyka jest chyba dopiero w gimnazjum i to zdaje sie godzina
    tygodniowo, na chemii nie wolno przeprowadzac eksperymentow.
    Najbardziej dziwi mnie reakcja ludzi w dowolnym towarzystwie: jak ktos
    wykaze sie brakiem znajomosci elementarnych praw fizyki to jest kul,
    dzezi, ziom itd., jak ktos stwierdzi, ze obrazy Witkacego to bazgranina
    narkomana, to swiete oburzenie.
    Hitler chcial z Polakow zrobic tania sile robocza do prostych prac
    - takich tumanistow. Cale szczescie, ze sa jeszcze ludzie, ktorzy temu
    planowi sie sprzeciwiaja i ze mimo tej pogardy dla wiedzy ze strony
    mediow i szkol, ludzie sa "glodni" wiedzy - ot chocby tlumy na piknikach
    naukowych czy w Centrum Nauki Kopernik.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2011-07-04 00:44:18
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jul 3, 11:30 pm, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:
> [...]
    > wewnętrznych. Czy tam nie słyszeli o zjawisku naskórkowości ?! Albo nie
    > wiedzą, że transformator linii działa na częstotliwości "trochę" wyższej

    Policz głębokość wnikania, to się zdziwisz.
    Nie ma efektu naskórkowości, a nie uszkadza z innej przyczyny i to też
    nie do końca prawda, bo może uszkodzić.
    Za szybko zmienia się polaryzacja, żeby w znaczącym stopniu zachodziła
    elektroliza.

  • 6. Data: 2011-07-04 06:33:32
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Programy naukowe nadawala TVP do 1989r i zaprzestala wraz ze smiercia
    > nieodzalowanych panow Kurka i Kaminskiego.

    Był jeszcze jakiś program (Kwant?), ale prowadzący nie miał tego wdzięku co ww.
    panowie.
    Ja wczoraj z nudów (ale pogoda!) obejrzałem bodajże na Discovery Science program o
    czymś dziwnym co morduje zwierzęta w Ameryce Południowej. Gdzieś po 15 minutach jakiś
    bardziej łebski człowiek zebrał sierść na miejscu przestępstwa i posłał do analizy. W
    tym miejscu mogli skończyć, ale nie, dalej bredzili o UFO itp., dopiero pod koniec
    dali wynik tej analizy - była to sierść psa. Takie to "naukawe" programy.
    pzdr,
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-07-04 06:44:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello shg,

    Monday, July 4, 2011, 2:44:18 AM, you wrote:

> [...]
    > nie do końca prawda, bo może uszkodzić.
    > Za szybko zmienia się polaryzacja, żeby w znaczącym stopniu zachodziła

    Na wyjściu anodowym telewizora polaryzacja się nie zmienia. Prąd jest
    na tyle mały, że elektroforeza nie następuje tak szybko. Ten
    człowiek robi sobie mnóstwo krzywdy. Opuszki palców ma popalone
    dokumentnie :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-07-04 10:10:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    >i ze mimo tej pogardy dla wiedzy ze strony mediow i szkol, ludzie sa
    >"glodni" wiedzy - ot chocby tlumy na piknikach naukowych czy w Centrum

    A telewizja dalej swoje...

    Marek

  • 9. Data: 2011-07-04 10:12:04
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Trzeba bylo zmienic kanal na NatGeo Wild - tam z nn powodow ginely krokodyle w
    parku Krugera
    - to juz bylo bardziej naukowe niz "naukawe" ;)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-07-04 13:22:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2011 01:34, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > W szkole fizyka jest chyba dopiero w gimnazjum i to zdaje sie godzina
    > tygodniowo, na chemii nie wolno przeprowadzac eksperymentow.

    Wiesz, bo eksperymenty chemiczne to szkoła dla "banditen und
    terroristen" ;-/