  • Data: 2011-07-10 07:38:30
    Temat: Re: Discovery Channel :-) :-(
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-10 03:15, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > poswiecili we Wiadomosciach szutlowi jakiemus, no i jeszcze by nie
    > starczylo czasu antenowego dla Premiera co by nam powiedzial jak fajnie
    > mamy. O i mogliby nie zmiescic zaskakujacej informacji, ze ludzie na
    > wakacje pojechali.

    Mnie najbardziej drażni nieodpowiedzialność z jaką rozmaici redaktorzy
    mówią o sprawach o elementarnym znaczeniu, choćby dla energetyki.
    Przeciętny Kowalski oglądając telewizję wyrobi sobie wiadomo jakie
    zdanie na temat energetyki atomowej. Ba! Nie tyle wyrobi, co wyrabia -
    efekty obserwuję już teraz. Za to ekologiczne utopie znajdują w mediach
    potężną tubę propagandową.
    Albo inny przykład. Jakieś dwa lata temu TVP zrobiła krótki reportażyk o
    "pospolitym ruszeniu", jakie zorganizowało się w jakiejś małej
    miejscowości, gdy jeden z operatorów komórkowych zaczął stawiać wieżę
    pod BTS-a. Telewizja chętnie pokazała wszystkie panie Krysie i Zosie,
    które przekrzykując się nawzajem tłumaczyły, że "to raka wywołuje". Nikt
    nie pokusił się o zaproszenie eksperta, albo choćby o linijkę rzeczowego
    komentarza. W wyniku tego widz mógł odnieść wrażenie, że telewizja
    solidaryzuje się ze stanowiskiem "protestujących"...

    > Ktos tu wspominal o audycjach radiowych gdzie tematy sensowne sa
    > poruszane, kiedy to jest i na ktorym programie? Spoko, nie doniose,
    > bezwstydnie posluchac chcialem;-)

    Jest coś takiego jak "naukowy wieczór w Jedynce" czy jakoś tak.
    Generalnie nie jest to nic, czym można by się specjalnie emocjonować.
    Audycja robiona bardziej z myślą o normalnych, kompletnie nieobeznanych
    z tematem słuchaczach, niż o geekach zainteresowanych rozwojem nauki.
    Zwykle po prostu zapraszają jakiegoś uczonego do studia, żeby
    opowiedział o swojej dziedzinie, przy użyciu proistego (niekiedy wręcz
    infantylnego) języka. Jednak w przeciwieństwie do takiego "Galileo" nie
    odrzuca choćby z tego powodu, że tematy audycji faktycznie dotyczą spraw
    związanych z nauką, a nie wycieczek po fabryce długopisów albo smażenia
    boczku na żelazku...

    Ehh... Gdzie te czasy, gdy radio nadawało odczyty największych uczonych,
    skierowane do ogółu słuchaczy? A tak... Przed wojną "ogół słuchaczy"
    miał trochę inną strukturę wewnętrzną niż obecnie. :)