    Date: Sat, 09 Jul 2011 09:58:29 +0200
    From: Atlantis <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Discovery Channel :-) :-(

    W dniu 2011-07-08 21:04, Maciek pisze:

    > Już od jakiegoś czasu nie leci:
    > http://www.naukowi.pl/?p=1100

    Data sprzed ponad roku. Wydaje mi się, że jakoś właśnie wtedy
    "Laboratorium" faktycznie zostało zdjęte z anteny, ale zrobiła się
    wielka wrzawa, że oto TVP oficjalnie ubiła ostatni program "misyjny".
    Pamiętam nawet, że w PR1 o tym trąbili, ludzie w sieci zadawali
    retoryczne pytanie o to, gdzie w takim razie idzie kasa z abonamentu,
    powstał rzecz jasna profil na Facebooku itp. O ile mnie pamięć nie myli
    decydenci wówczas zdecydowali się wycofać ze swojej decyzji i
    "Laboratorium" wróciło na antenę, przynajmniej w jakimś wymiarze czasowym.

    Czy wróciło na stałe - nie wiem. Możliwe, że zostało zlikwidowane. To
    niestety symptomatyczne - jeszcze dziesięć lat temu można było włączyć
    TV o losowej porze zaliczającej się do czasu o dość wysokiej
    oglądalności i co jakiś czas trafiało się na TE, albo przynajmniej jakiś
    dokument (choćby jedną ze świetnych produkcji BBC). A teraz? Ojciec
    Mateusz, Klan, Plebania, Na dobre i na złe etc. Jak nie premiera, to
    powtórka... Co z tego, że Laboratorium teoretycznie jest produkowane,
    skoro pora emisji wypada albo późno w nocy, albo wtedy, gdy ludzie
    pracują? Tak, wiem - są nagrywarki i VoD, ale przecież to pokazuje
    stosunek władz TVP do zagadnienia popularyzacji nauki...

    > skrócili męki. "Sonda" była o wiele lepsza niż schyłkowy Niedzicki.

    Wiesz, wszystko zależy od tego, ile dają mu pieniędzy. Wiadomo, że jeśli
    dotacja jest symboliczna, to nikt nie będzie jeździł po świecie
    prezentując najnowsze badania jakie prowadzi się w CERN-ie albo gdzieś w
    Japonii.

    > Teraz nie ma już niczego wartego oglądania w tym zakresie tematycznym.
    > Sporą wartość edukacyjną ma jeszcze program historyczny "Było nie
    > minęło" ale to nie w temacie grupy.

    O programy historyczne nie ma się co moim zdaniem martwić. Tez znikną
    jako ostatnie - Polacy to naród humanistów. Tutaj możesz bezkarnie mylić
    prąd z napięciem, wzmacniacz z zasilaczem albo bit z bajtem. Pomyl
    Krasińskiego z Kraszewskim - to dopiero będzie tragedia. ;)
    Przecież u nas w kraju KAŻDY jest specjalistą od historii, zwłaszcza
    politycznej, najnowszej. Tak samo, jak od roku na każdym kroku spotyka
    się samych speców od katastrof lotniczych. ;)