  • Data: 2012-01-27 23:44:46
    Temat: Re: Debil za kółkiem czyli C5 vs Panda
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Jan 2012 11:48:38 +0100, LEPEK wrote:

    > No właśnie - a tu nawet nie jestem pewien, czy stoi znak. To znaczy
    > chyba stoi - za tym reklamowym badziewiem. A to powinno walić po oczach!

    Oczywiście.
    Kiedyś pooglądałem jak to wygląda na trójmiejskiej obwodnicy.

    Na wielu drogach dojazdowych wystarczy minąć jeden znak C-9 (nakaz jazdy z
    prawej strony znaku) nie z tej strony i dalej nie ma już żadnego
    oznakowania.
    Czasami jest B-2 stojący na rogu skrzyżowania, gdzie dla skręcającego też
    jest słabo widoczny.

    Drogi dojazdowe do obwodnicy potrafią być całkiem długie, do tego na
    niektórych zjazdach są jeszcze długie, oddzielone od głównej jazdy pasy
    dojazdowe (również bez znaków "pod prąd"), więc wystarczy żeby stracić
    czujność.

    Wysłałem w tej sprawie nawet maila do GDDKiA, nie wiem czy coś się w tej
    materii poprawiło.

    Bo istotnie - wjazdy pod prąd powinny być oznakowane lepiej i to w sposób
    przykuwający uwagę, czyli znakiem którego kierowca nigdy wcześniej nie
    widział (jakaś np. trupia czacha na znaku zakazu czy coś).
    A przynajmniej dwa duże znaki B-2 (zakaz wjazdu), stojące po obu stronach
    wjazdu.

    Jakiś zagubiony nietutejszy, który nie spodziewa się tego że wjeżdża na
    drogę dwujezdniową łatwo może się na to złapać.

    Inny przykład źle oznakowanej drogi to ul. Wielkopolska w Gdyni - na
    odcinku gdzie ma 3-4 jezdnie:
    http://maps.google.com/?ll=54.475253,18.516877&spn=0
    .001761,0.005112&t=k&z=18
    Już nawet nie liczę tych wszystkich którzy tam radośnie jechali pod prąd.