    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym transmitowac po 1 parze? Eth, ADSL, USB(?), RS....
    Date: Wed, 13 Mar 2013 10:55:16 +0100

    Użytkownik "Marcin L" napisał w wiadomości
    >Musze polaczyc 2 komputery w terenie. Mam tylko skretke telefoniczna
    >(nie
    >jakies tam UTP ale prawdziwy kabel telefoncizny, jedna para z zyla
    >0.4)
    >miedzy nimi o dlugoszi 1823m (sprawdzone po napisach na izolacji). W
    >tej
    >chwili dziala na parze modemow. Jest ok, ale wolno. Probuje teraz
    >RS z
    >symetrycznym wejsciem na podstawie schematu z EP - byl taki artykul w
    >ktorym
    >pokazywali jak powlaczyc dwa urzadzenia po pol-dupelksie.

    RS485. Ale przy tych odleglosciach mozliwe ze nadal wolno :-)
    No i polduplex.

    Jesli ok 120-160kb/s bedzie satysfakcjonujace, to mozesz sprobowac
    poszukac czy nie ma jakiegos sprzetu rodem z ISDN.
    Co to bylo przed neostrada w TP ... ech, skleroza, Ericsson to robil
    :-)
    Modem tego tez co prawda wymaga "polki" ... ale moze TP zlomuje :-)

    >Sprawdoznym rozwiazaniem sa SDSL-e, HS-y, HDSL-e, ale zastanawaim
    >sie jednak

    No i to nadal jest rozwiazanie.

    >czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    Odszukaj firme Goramo. Nie zebym polecal, ale moze jeszcze istnieje,
    moze poszli troche do przodu i oferuja cos lepszego i przyzwoitej
    cenie.

    >W sumie to stary ath dzial po koncentryku na dwoch drutach, fakt -
    >niesymetrycznie z masa na ekranie, ale moze wystarczylby symetryzator
    >po obu
    >stronach?

    Symetryzator nie jest taki prosty, ale mozliwy - byly kiedys takie w
    sprzedazy (ethernet baloon).
    Dla tych co maja stary sprzet z BNC, a w nowym budynku tylko skretka
    :-)

    Ale sprzet BNC to tylko 300m ( czy nawet 185), na taki po skretce to
    kto wie czy nie mniej.

    >Nigdzie nie znalazalem informacji o probach zestawianai 'ADSL na
    >liniach
    >dzierzawionych', tzn. modemy ADSL za grosze polaczona bezposrednio
    >kablem.
    >Nie da sie z natury swojego dzialania?

    W takich za grosze, to sie nie da, bo one w innym pasmie nadaja, w
    innym odbieraja.

    > Musi byc jakis master-polka po jednej stronie?

    Niekoniecznie cala polka, moze byc pojedyncze, tylko ze wtedy sie
    nazywa HSDL :-)

    J.