  • Data: 2013-03-13 11:11:40
    Temat: Re: Czym transmitowac po 1 parze? Eth, ADSL, USB(?), RS....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin L musi polaczyc 2 komputery w terenie:

    > Mam tylko skretke telefoniczna (nie jakies tam UTP ale prawdziwy kabel
    > telefoncizny, jedna para z zyla 0.4) miedzy nimi o dlugoszi 1823m
    > (sprawdzone po napisach na izolacji).
    [...]
    > Sprawdoznym rozwiazaniem sa SDSL-e, HS-y, HDSL-e, ale zastanawaim sie
    > jednak czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    Z dziesięć lat temu używałem takich SDSL i podobnych. W sumie to nawet
    nie jest ważne, co tam leci po drucie, bo urządzenie to mała kostka
    wielkości pudełka zapałek z gniazdkiem ethernetowym. Wygodne, ale drogie
    to było. Pewnie ciągle coś nowego się pojawia.

    > W sumie to stary ath dzial po koncentryku na dwoch drutach, fakt -
    > niesymetrycznie z masa na ekranie, ale moze wystarczylby symetryzator
    > po obu stronach?

    Co to jest ten "ath"? Zamiast Nowych Możliwości można użyć Starych
    Sprawdzonych Sposobów, czyli kart arcnet. Same z siebie działają nie
    tylko z koncentrykiem, ale również na takiej skrętce telefonicznej.
    Tylko trzeba się pogodzić z użyciem w charakterze routera starych
    komputerów ze złączami ISA, bo tylko takie karty są dostępne.

    > Nigdzie nie znalazalem informacji o probach zestawianai 'ADSL na liniach
    > dzierzawionych', tzn. modemy ADSL za grosze polaczona bezposrednio kablem.
    > Nie da sie z natury swojego dzialania? Musi byc jakis master-polka po
    > jednej stronie?

    Z natury swojej nie można dwóch modemów bezpośrednio -- "A", znaczy tu
    "asymetryczny".

    --
    Jarek