  • 1. Data: 2013-03-13 07:58:16
    Temat: Czym transmitowac po 1 parze? Eth, ADSL, USB(?), RS....
    Od: Marcin L <"xxxl kropka marcin"@gmail.com>

    Musze polaczyc 2 komputery w terenie. Mam tylko skretke telefoniczna (nie
    jakies tam UTP ale prawdziwy kabel telefoncizny, jedna para z zyla 0.4)
    miedzy nimi o dlugoszi 1823m (sprawdzone po napisach na izolacji). W tej
    chwili dziala na parze modemow. Jest ok, ale wolno. Probuje teraz RS z
    symetrycznym wejsciem na podstawie schematu z EP - byl taki artykul w ktorym
    pokazywali jak powlaczyc dwa urzadzenia po pol-dupelksie.

    Sprawdoznym rozwiazaniem sa SDSL-e, HS-y, HDSL-e, ale zastanawaim sie jednak
    czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    W sumie to stary ath dzial po koncentryku na dwoch drutach, fakt -
    niesymetrycznie z masa na ekranie, ale moze wystarczylby symetryzator po obu
    stronach?

    Nigdzie nie znalazalem informacji o probach zestawianai 'ADSL na liniach
    dzierzawionych', tzn. modemy ADSL za grosze polaczona bezposrednio kablem.
    Nie da sie z natury swojego dzialania? Musi byc jakis master-polka po
    jednej stronie?

    Pzodrawiam, marcin.

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 2. Data: 2013-03-13 09:41:55
    Temat: Re: Czym transmitowac po 1 parze? Eth, ADSL, USB(?), RS....
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin L" <"xxxl kropka marcin"@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

    > jednak
    > czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    Taki luźny pomysł:
    Produkowane są modemy do połączenia komputerów siecią eth poprzez sieć
    energetyczną.
    Projektowane jest toto na słabą jakość linii energetycznej, więc może linia
    telefoniczna być całkowicie wystarczająca.
    Rozbierasz modem, odłączasz wejście sygnałowe od zacisków 230V, podłączasz
    do linii telefonicznej.
    Oczywiście za wyniki nie odpowiadam - nie testowałem, tak mi przyszło przy
    porannej kawie...:)

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2013-03-13 10:38:08
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-13 07:58, Marcin L pisze:
> [...]
    > dzierzawionych', tzn. modemy ADSL za grosze polaczona bezposrednio kablem.
    > Nie da sie z natury swojego dzialania? Musi byc jakis master-polka po

    vdsl, ewentualnie jakis hdsl uzywany swego czasu za grosze byly na allegro

  • 4. Data: 2013-03-13 10:55:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin L" napisał w wiadomości
> [...]
    >ktorym
    >pokazywali jak powlaczyc dwa urzadzenia po pol-dupelksie.

    RS485. Ale przy tych odleglosciach mozliwe ze nadal wolno :-)
    No i polduplex.

    Jesli ok 120-160kb/s bedzie satysfakcjonujace, to mozesz sprobowac
    poszukac czy nie ma jakiegos sprzetu rodem z ISDN.
    Co to bylo przed neostrada w TP ... ech, skleroza, Ericsson to robil
    :-)
    Modem tego tez co prawda wymaga "polki" ... ale moze TP zlomuje :-)

    >Sprawdoznym rozwiazaniem sa SDSL-e, HS-y, HDSL-e, ale zastanawaim
    >sie jednak

    No i to nadal jest rozwiazanie.

    >czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    Odszukaj firme Goramo. Nie zebym polecal, ale moze jeszcze istnieje,
    moze poszli troche do przodu i oferuja cos lepszego i przyzwoitej
    cenie.

    >W sumie to stary ath dzial po koncentryku na dwoch drutach, fakt -
    >niesymetrycznie z masa na ekranie, ale moze wystarczylby symetryzator
    >po obu
    >stronach?

    Symetryzator nie jest taki prosty, ale mozliwy - byly kiedys takie w
    sprzedazy (ethernet baloon).
    Dla tych co maja stary sprzet z BNC, a w nowym budynku tylko skretka
    :-)

    Ale sprzet BNC to tylko 300m ( czy nawet 185), na taki po skretce to
    kto wie czy nie mniej.

> [...]
    >liniach
    >dzierzawionych', tzn. modemy ADSL za grosze polaczona bezposrednio

    W takich za grosze, to sie nie da, bo one w innym pasmie nadaja, w
    innym odbieraja.

    > Musi byc jakis master-polka po jednej stronie?

    Niekoniecznie cala polka, moze byc pojedyncze, tylko ze wtedy sie
    nazywa HSDL :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-03-13 11:11:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin L musi polaczyc 2 komputery w terenie:

    > Mam tylko skretke telefoniczna (nie jakies tam UTP ale prawdziwy kabel
    > telefoncizny, jedna para z zyla 0.4) miedzy nimi o dlugoszi 1823m
    > (sprawdzone po napisach na izolacji).
    [...]
    > Sprawdoznym rozwiazaniem sa SDSL-e, HS-y, HDSL-e, ale zastanawaim sie
    > jednak czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    Z dziesięć lat temu używałem takich SDSL i podobnych. W sumie to nawet
    nie jest ważne, co tam leci po drucie, bo urządzenie to mała kostka
    wielkości pudełka zapałek z gniazdkiem ethernetowym. Wygodne, ale drogie
    to było. Pewnie ciągle coś nowego się pojawia.

    > W sumie to stary ath dzial po koncentryku na dwoch drutach, fakt -
    > niesymetrycznie z masa na ekranie, ale moze wystarczylby symetryzator
    > po obu stronach?

    Co to jest ten "ath"? Zamiast Nowych Możliwości można użyć Starych
    Sprawdzonych Sposobów, czyli kart arcnet. Same z siebie działają nie
    tylko z koncentrykiem, ale również na takiej skrętce telefonicznej.
    Tylko trzeba się pogodzić z użyciem w charakterze routera starych
    komputerów ze złączami ISA, bo tylko takie karty są dostępne.

> [...]
    > dzierzawionych', tzn. modemy ADSL za grosze polaczona bezposrednio kablem.
    > Nie da sie z natury swojego dzialania? Musi byc jakis master-polka po

    Z natury swojej nie można dwóch modemów bezpośrednio -- "A", znaczy tu
    "asymetryczny".

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-03-13 11:41:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Tylko trzeba się pogodzić z użyciem w charakterze routera starych
    >komputerów ze złączami ISA, bo tylko takie karty są dostępne.

    I driverow do win 8 poszukac ... i az jestem ciekaw czy to by
    zadzialalo, czy w miedzyczasie sie okaze np IP wymaga jakis
    broadcastow, a ostatni producent zapomnial je oprogramowac.

    Az mnie cos tknelo ...
    http://www.ccontrols.com/arccontrol/usb22.htm
    http://www.ccontrols.com/arccontrol/aiusb.htm

    Zasiegu nie widze..

    J.

  • 7. Data: 2013-03-13 12:12:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > I driverow do win 8 poszukac ...

    A po co? Warunek, że to ma chodzić na sprzęcie z ISA chyba skutecznie
    zniechęca do pomysłów, by kartę wkładać wprost do komputera, który
    służy do czegoś innego niż do komunikacji.

    > i az jestem ciekaw czy to by zadzialalo, czy w miedzyczasie sie
    > okaze np IP wymaga jakis broadcastow, a ostatni producent zapomnial
    > je oprogramowac.

    SOA#1.

    > Az mnie cos tknelo ...
    > http://www.ccontrols.com/arccontrol/usb22.htm
    > http://www.ccontrols.com/arccontrol/aiusb.htm
    >
    > Zasiegu nie widze..

    Według standardu 650 metrów skrętki telefonicznej. Ale w praktyce wydoli
    więcej, nawet do 4 km. Jeśli nie, to się zmienia kwarce w kartach i zmiejsza
    prędkość transmisji z 2,5Mbps do do 1,25 albo 1,00. Dalsze zmniejszenie
    prędkości wymaga już przekompilowania driwera ze zmiana timingów (też
    proste, ale już nie pamiętam które to cyferki trzeba zmienić).

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2013-03-13 16:36:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-03-13 07:58, Marcin L wrote:

> [...]
    >
    > Sprawdoznym rozwiazaniem sa SDSL-e, HS-y, HDSL-e, ale zastanawaim sie jednak
    > czy nie pojawily sie jakies nowe mozliwosci: moze eth, usb?

    Pytanie jaka predkosc Cie zadowoli.

    - G.SHDSL.bis - na jednej parze i tym dystansie 5,7Mbps uzyskasz raczej
    spokojnie.

    - Mozna sprobowac "long range ethernet" czyli VDSL2, jest szansa
    na jakies 10Mbps symetrycznie. Ale to zalezy od warunkow - dobrze
    wczesniej miec mozliwosc przetestowania urzadzen i polaczenia.

    Wiec najprosciej i najpewniej za pomoca pary urzadzen DSL to raczej
    opcja pierwsza.

    No i jeszcze zostaje opcja bezprzewodowa, czyli jakis bridge w 5Ghz.
    O ile oczywiscie jest widzialnosc i mozliwosci na montaz anten.

    --

    memento lorem ipsum