eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Date: Tue, 17 Sep 2024 19:12:19 +0200
    Organization: MAD
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <1...@m...org>
    References: <vbsh0h$abi$2@news.chmurka.net>
    <4...@4...net> <x24pfpy8h06w$.dlg@myjk.org>
    <ah09rawgsbfr.p2lgyz3xzgdd$.dlg@40tude.net> <w...@m...org>
    <1jpfbitij6xd5.16qoe9xaqlgi9$.dlg@40tude.net> <9...@m...org>
    <zlexoof6nkqf$.18lgsswhhf3f1.dlg@40tude.net>
    <11w7xd04av4hr$.dlg@myjk.org>
    <1...@4...net> <1...@m...org>
    <7mcwy3ldfcfp$.he6lgepd0kaf.dlg@40tude.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="15688";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:QnnEBBzpEtCuc93xamVwSBNk+pU=
    sha256:LYPw+chGkW6elX02dNkfI2mBCr4vPpPGmpPemezUlaE=
    sha1:b89lkPeFfqHBxEgGt+aUq/h5adg=
    sha256:WsfIL6YpF2D1pJJ6344SyZvwsr+yTpH31Ff51ytBGJw=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724501
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 17 Sep 2024 10:47:34 +0200, J.F

    > On Mon, 16 Sep 2024 21:49:59 +0200, Myjk wrote:
    >> Mon, 16 Sep 2024 21:31:51 +0200, J.F
    >>> On Mon, 16 Sep 2024 21:13:07 +0200, Myjk wrote:
    >>>> Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200, J.F
    >>>>> On Fri, 13 Sep 2024 19:32:14 +0200, Myjk wrote:
    >>>>>> Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200, J.F
    >>>>>>> On Fri, 13 Sep 2024 17:27:57 +0200, Myjk wrote:
    >>>>>>>> Fri, 13 Sep 2024 12:23:17 +0200, J.F
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>> Wiatrem generowanym przez ruch tych elektryków?
    >>>>>>>>> Na pewno nie :-)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Gdyż ponieważ dlaczego nie?
    >>>>>>> Bo perpetum mobile by z tego wyszło.
    >>>>>>
    >>>>>> Perpetuum mobile nie, bo wiadomo że nie wyprodukują tyle
    >>>>>> co zużywają samochody które tamtędy przejeżdżają. Ale
    >>>>>> jakąś cząstkę z pewnością pokryją. Oczywiście tylko
    >>>>>
    >>>>> Czyli to nie jest świetlany pomysł na przyszłość,
    >>>>> tylko drobny odzysk co najwyzej.
    >>>>
    >>>> Dla ciebie, jak dla szreka, 0 jest lepsze niż jakakolwiek
    >>>> dodatnia wartość? Uwzględniłeś w tych swoich "obliczeniach"
    >>>> że te turbiny będą korzystać także ze "zwykłego" wiatru
    >>>> a nie tylko z tego generowanego przez samochody jak
    >>>> "zwykłego" wiatru akurat nie ma?
    >>>
    >>> Turbina na zwykły wiatr musi byc wysoka.
    >>> tu na dole, to prawie nie wieje.
    >>
    >> Nie no, wcale.
    >
    > Znacznie słabiej. A moc to od v^3 zależy.

    No tak, ty i te twoje kwantyfikatory.

    >>>>>>>>>>> Ciekawe o ile podnoszą opory powietrza samochodów.
    >>>>>>>>>> ROTFL
    >>>>>>>>> A co tym smiesznego?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Kupa śmiesznego.
    >>>>>>>> O ile podnoszą opory powietrza ekrany dźwiękochłonne?
    >>>>>>> Ekrany energii nie produkują.
    >>>>>>
    >>>>>> ROTFL
    >>>>>
    >>>>> Tu się chłopie nie ma co śmiać.
    >>>>> Weź prądnicę elektryczna - produkuje jakąś moc elektryczną, trzeba
    >>>>> dostarczyc jakąś moc mechaniczną.
    >>>>> Zewrzyj wyjscie ... prąd płynie duzy, ale napięcie na zwierającym
    >>>>> drucie malutkie. Mocy na wyjsciu mało.
    >>>>> Więc co się z mocą/energią dzieje? Moze nie pobiera?
    >>>>>
    >>>>> Podobnie np pompa - pompuje, ciecz/gaz zyskuje energię.
    >>>>> Zakręcasz zawór ... płyn już nie zyskuje energii.
    >>>>
    >>>>> Ostatnio testowałem na takiej dmuchawce do grilla na korbkę - wyraźnie
    >>>>> lżej się kręci, jak zatkasz wylot lub wlot.
    >>>>
    >>>> Tak, tak, napisz że wiatraki produkujące prąd
    >>>> też są bezsensu i lepiej palić wungiel.
    >>>
    >>> A nie mówię, że bez sensu, tylko pytam się, o ile takie przydrożne
    >>> turbinki zwiększą opory ruchu samochodów.
    >>
    >> Nic nie pytałeś, tylko jak zwykle od progu
    >> odpaliłeś (absurdalną) tezę o perpetUm mobile
    >> jakby to była jedyna słuszna opcja.
    >
    > Absurdalne, to było marzenie Mastera, ze przydrożne
    > turbinki starczą do napędu samochodów elektrycznych.
    > Bo chyba to mu się marzyło, taki rozentuzjazmowany był :-)

    Nie odwracaj kota ogonem, jakie on miał zamiary,
    jako konfederacki faszystwoski dzban robiący na
    rzecz ruskich i turbanów, to wiadomo. Absurdalną
    tezę o perpetUm mobile postawiłeś jednak ty.

    >>> Nawiasem mówiąc skutki klimatyczne duzych wiatraków, też są do
    >>> rozważenia, jak już będzie ich duża ilość.
    >>> Powinny spowolnić wiatry przyziemne ...
    >>
    >> Może to i lepiej, nie bedzie ci beretu zrywać.
    > Może i lepiej, ale pytanie jakie będą dalsze skutki klimatyczne.

    Jak przez wiek (a nawet wieki) jaraliśmy wszystko
    co popadnie to takich rozkminek nie było. Powiem
    więcej, tacy jak ty nawet teraz nie mają refleksji.
    Ale jak trzeba zjebać OZE to jesteś(cie) pierwszy.

    >>> i jakie będą tego skutki?
    >
    >> Ziemia się zatrzyma, zgaśnie jądro ziemi, trzeba tam
    >> będzie wysłać misję wiertniczą żeby odpalili bómbę
    >> jądrową i odpalili piec.
    >
    > Jeziora wyschną, pola wyschną, lasy spłoną, golfstorm się odwróci ...

    Włosy ci wypadną, brzuch urośnie. Straszne rzeczy.

    >>>>>>> Ale to trywialnej teorii, bo w lepszej ... działanie
    >>>>>>> podobne, a nawet większe, więc może i podnoszą straty.
    >>>>>> Ewidentnie pozajączkowało ci się z turbiną
    >>>>>> zamontowaną NA samochodzie.
    >>>>> Wcale nie.
    >>>> Wcale tak.
    >>> Wcale nie.
    >>
    >> Udowodnij zatem że turbiny dają większe opory samochodom
    >> niż są w stanie odzyskać.
    >
    > A im wiecej mocy będziesz chciał z drogi wycisnąc - IMO - tym większe
    > ryzyko, ze samochody będą miały większe opory.
    > Jedna turbinka gdzies dalej od jezdni, może nie zwiększy oporów.

    Miałeś udowodnić, a nie dalej snuć swoje przypuszczenia.
    Podaj choć jeden analogiczny przykład gdzie jest zależność
    że dowolny przedmiot stojący w odległości 2m zwiększa opór.

    >> Bo że tak jest z wiatrakiem na
    >> samochodzie to oczywiste i nawet nie trzeba tego liczyć,
    >
    > Eee tam.
    > Znane są pojazdy z wiatrakiem, napędzane wiatrem,
    > które poruszając się w kierunku "z wiatrem"
    > osiągają prędkość większą niż wiatr !

    Zlituj się, nie o takiej sytuacji jest mowa.

    >>>>>>> Jest też jednak wersja, ze wiaterek od samochodów powstaje, wymaga
    >>>>>>> dostarczenia energii ... a co się z nim dalej dzieje, to już
    >>>>>>> nieistotne.
    >>>>>>>
    >>>>>>> IMO - samochód musi "rozepchnąć" powietrze, więc utrudnienie tego
    >>>>>>> rozepchnięcia, np przez turbinki w poblizu drogi,
    >>>>>>
    >>>>>> Skoro turbiny cokolwiek utrudniają, to ekrany też,
    >>>>>> i barierki, i drzewa.
    >>>>>
    >>>>> Owszem, ale drzewa można wyciąć, barierki - mowi sie trudno - dla
    >>>>> bezpieczenstwa, ekrany ... hm ... patrz wyżej :-)
    >>>>
    >>>> I co, ktoś wycina/usuwa? Jak zwykle brniesz w opary absurdu.
    >>>
    >>> Drzewa wycinają, acz z innych przyczyn :-)
    >>>
    >>> Barierki stosunkowo małe i pożyteczne.
    >>>
    >>> Ale ekrany ... te blisko jezdni, może warto przebadac.
    >>
    >> To badaj.
    >
    > przy czym dopuszczam, ze w pewnych warunkach one mogą nawet pomóc.
    > Takie koryto jakby zrobić, albo tunel, nad jednokierunkową jezdnią.

    W takim wypadku to już lepiej podciśnienie robić
    i eliminować opór powietrza.

    >>> W końcu te elektryki przecież takie ciche,
    >>> to po co jakies ekrany :-P
    >>
    >> Ty się nigdy nie zmienisz. Są cichsze niż spalinowe złomy,
    >> co nie jest równoznaczne z tym, że są tak ciche że ekrany
    >> są zbyteczne.
    >
    > Czyli są nieznacznie cichsze od spalinowych ? :-P

    Są tym cichsze im mniejsza prędkość. Zresztą masz i se poczytaj:
    https://bibliotekanauki.pl/articles/1201819.pdf

    Że zacytuję:
    Prowadzone badania potwierdziły, iż:
    o pojazdy elektryczne generują znacznie niższy
    poziom hałasu niż ich spalinowe odpowiedniki.
    Pomiar hałasu dla dwóch identycznych pojazdów
    różniących się tylko jednostką napędową,
    wykazał różnice na poziomie od 3 do 7 dB(A)
    w zależności od prędkości pojazdu. Oznacza to
    obniżenie poziomu hałasu od 2 do 5 razy,
    o pojazdy elektryczne emitują znacznie niższy
    poziom hałasu od spalinowych, szczególnie
    w zakresie niskich prędkości do 50km/h. Dla
    dwóch pojazdów tego samego typu (Fiat Panda
    EV / Fiat Panda diesel) różnice poniżej prędkości
    50km/h wynosiły ok. 7dB i 3 dB dla prędkości
    powyżej 50km/h

    Nadmienię tylko, że straszne taczki do testu dobrali.

    > Co racja, to racja, przy drodze nie słychac ryku silników, tylko szum
    > kół i wiatru :-P

    Oczywiście że słychać silniki. Ty nie słyszysz, boś głuchy jak pień.

    >>>>>>>>> wyciągasz energię z ruchu samochodów, to samochody
    >>>>>>>>> przekazują część energii z paliwa lub baterii.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> No właśnie, czyli można zasilić samochody elektryczne.
    >>>>>>>
    >>>>>>> O ile będą spalinowe na drodze. A jak marzenia się spełnią, i ich już
    >>>>>>> nie będzie? Albo powiedzmy 90% to będą elektryki ?
    >>>>>>
    >>>>>> Borze (szreku) zielony. To co wtedy, elektryk
    >>>>>> "inny wiatr" generuje niż spaliniak?
    >>>>>
    >>>>> A myslałem, że juz zrozumiałeś.
    >>>>
    >>>> Od poczatku wszystko rozumiem, w przeciwieństwie
    >>>> do ciebie, bo jak zwykle wymyślasz jakieś bzdury.
    >>>
    >>> Ja?
    >>> A kto tu pomyslał, ze elektryki zasilą same siebie dzięki przydrożnym
    >>> turbinom ?
    >>
    >> Przecież zasilą, w przeciwieństwie do smrodów spalinowych.
    > Tobie też się perpetuum marzy?

    Nie, nadal marzy się to tylko i wyłącznie tobie.
    Ja wiem że PM nie istnieje i nie oczekuję takiej sytuacji,
    tak samo jak wiem że rekuperacja w elektryku to najwyżej 30%,
    ale nadal to mniejsze zużycie klocków i nadal więcej przejechanych
    kilometrów niż w spaliniaku który trochę wyhamowuje samochód bez
    użycia klocków, ale to mizeria w stosunku do (P)(H)BEV, a jedyne
    co uzyskuje od hamowania silnikiem to brak dalszego zużycia paliwa.

    > Może sie uda uzyskac 5% zwrotu, a może tylko straty :-)

    No tak, wiadomo że dla ciebie (i dla szreków) 5% < 0%

    >>>>> Elektryki same siebie nie zasilą.
    >>>>> co najwyzej będzie można odzyskać drobną część, która
    >>>>> dzisiaj się marnuje.
    >>>>
    >>>> Dokładnie tak, i nikt, poza tobą, nie twierdził inaczej.
    >>>
    >>> To spytaj Mastera, co mu się marzyło :-P
    >>
    >> Jak nie zauważyłeś, to on to rozwiązanie piętnował,
    >> bo jemu się marzy żeby dalej kasę za paliwa i gaz
    >> ruskim (albo turbanom) pompować.
    >
    > A to przepraszam, bo mnie się wydawało, ze się podzielił rewelacyjną
    > nowiną :-)

    Ironii byś nie wyczuł nawet jakby cię w tyłek ugryzła.

    > Czyli Mastera zostawiamy w spokoju ... a Ty co myślisz,
    > rewelacyjny wynalazek, po co stawiać jakies 200m wiatraki ? :-)

    Jeśli będzie bilans dodatni to ok, w przeciwnym razie bezsens.
    Czy to nie było i nie jest oczywiste?

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: