    From: Bet <h...@b...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Sun, 04 Apr 2010 21:52:01 +0200

    W dniu 2010-04-04 19:12, p47 pisze:

    > Dlaczego zatem akurat CR 320TD ma stanowic przeszkodę nie do pokonania,
    > i "się nie nadaje"?

    Wtrącę swoje kilka groszy.
    Przez pewien czas zajmowałem się testowaniem na hamowaniach silników
    turbo diesel common rail. Moim zadaniem było przede wszystkim techniczne
    umożliwienie przeprowadzenia takich testów. ECU silnika pobiera sporą
    ilość danych (często zależnych od siebie), którą należy dostarczyć lub
    zasymulować.
    Miałem też okazje testować silniki turbo diesel stosowane w łodziach,
    jednak do tego zastosowania wybierano silniki z tradycyjną pompą
    wtryskową. Taki silnik potrzebuje zasilania elektrycznego w zasadzie
    wyłacznie do uruchomienia. W przypadku CR stale potrzebne jest zasilanie
    i, tak jak pisałem, masa innych sygnałów. Ich zasymulowanie jest
    oczywiście możliwe, ale pamiętaj, że pojawia się przy tej okazji masa
    okablowania, połaczeń i dodatkowej elektroniki - czyli urządzeń, które z
    zasady nie lubią wilgoci, a szczególnie wody morskiej.

    --
    Bet