eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? › Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Data: 2010-04-04 22:20:35
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhrhr9m.f2t.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Sun, 4 Apr 2010 19:12:42 +0200, p47 <k...@w...pl>
    > wrote:
    >
    >> Bardzo ogólnikowo to uzasadniłeś,- a czego konkretnie nie ogarnie w
    >> elektronice i w ogóle dlaczego ma wprowadzać jakies daleko idace zmiany
    >> (
    >> jakie?) do ECU? Dlaczego od razu ma wywalac CEL??
    >
    > Ja nie wiem w jakiej epoce usnąłeś, ale obudź się: mamy rok
    > 2010, czasy gdzie silnik jest bardziej dodatkiem do całego
    > systemu zarządzajacego niż ECU dodatkiem do silnika. Macki ECU
    > już dawno wyszły poza sam silnik, a wykastrowanie go z tych
    > funkcji może nie być proste czy w ogóle możliwe.
    >
    > Co zrobić, jeśli ECU winszuje sobie znać stan skrzyni i sprzęgła
    > (a w wariancie pesymistycznym zarządzanie silnika może być
    > połączone z zarządzaniem ASB). I dlaczego nie mam na myśli
    > rewersu?
    >
    > Co z immobilizerem? Co z alarmem?
    >
    > Co z filtrem cząstek stałych, jeśli takowy jest i całą
    > czujnikologią do niego?
    >
    > Co z ABS-em (hello, są samochody, w których uszkodzenie ABS-u
    > wywala CEL!) i w ogólności pomiarem prędkości kół/raportowaniem
    > uszkodzeń przez sterownik ABS/ASC/EBC/BAS/whatever.
    >
    > Co z czujnikiem płynu w chłodnicy? (jakiej chłodnicy?)
    >
    > Co z systemem klimatyzacji? (tak ECU też lubi wiedzieć, co robi
    > klimatyzacja)
    >
    > Co z elektronicznym pedałem gazu?
    >
    > Co z deską rozdzielczą/zestawem wskaźników? Tak, z nimi też gada
    > nowoczesne ECU.
    >
    > Takich pytań są setki. W autach do sportu te wszystkie problemy
    > obchodzi się całkiem łatwo, za pomocą sportowego ECU. Widziałeś
    > już takowe do silnika CR? Na wolnym rynku, nie w Audi R15TDI?
    >
    > Ja znalazłem jedno: wiem że istnieje i to właściwie wszystko,
    > nawet jego ceny nie mogę znaleźć. Vapourware?
    >
    > O takich drobiazgach jak konieczność wystrojenia takiego ECU pod
    > konkretny silnik (szczególnie poza samochodem, wszak hamownie
    > silnikowe to stoją u każdego Mietka w stodole), o jego brakach,
    > które nie przeszkadzają w sporcie, ale poza już tak (przeróżne
    > korekcje temperaturowe, zarządzanie stanami nieustalonymi, etc)
    > nie wspominam.
    >
    >> Dlaczego zatem akurat CR 320TD ma stanowic przeszkodę nie do pokonania,
    >> i
    >> "się nie nadaje"?
    >
    > Prawidłowo postawione pytanie brzmi: dlaczego nowoczesny silnik
    > jest trudny w swapowaniu do czegokolwiek (szczególnie
    > czegokolwiek nie będącego samochodem), a diesel jeszcze
    > bardziej? Byli tacy, co próbowali przeszczepić N57B30 do BMW E30
    > i efekt był mizerny, a to wciąż samochód i silnik tego samego
    > producenta, ale skoro Ty nie widzisz problemu z przerzuceniem
    > nowoczesnego turbodiesla do łódki, to jak rozumiem robisz takie
    > przekładki co tydzień?
    >
    > I dlaczego w tej łódce były dwa hamerykanckie V8, być może nawet
    > na gaźnikach...
    >

    Alez ja wcale i nigdzie nie napisałem, że dostosowanie nowoczesnego silnika
    naszpikowanego elektronika bedzie równie proste jak prostego benzyniaka
    sprzed np. 50 lat!
    Tyle, że ta elektronika i wyrafinowana konstrukcja jest nie po to aby
    podnosic ego konstruktora, ale po to, aby osiągnąc parametry bez tych
    wynalazków w tradycyjnej konstrukcji niemozliwe do wyciągnięcia.
    Skoro pytajacy zastanawia się nad tym konkretnym silnikiem, to zapewne
    własnie zalezy mu na tych osiągach, bo inaczej właśnie zaspokoiłby się
    chocby wspomnianym 115S (albo pewno dwoma), tanszymi do tego chyba z
    kilkanascie razy, łatwiejszymi do zdobycia i oczywiscie łatwiejszym do
    omawianej modyfikacji. Skoro jednak chce CR320 TD to zalezy mu na jego
    mozliwosciach.
    No, ale oczywiscie coś za coś,- ten ostatni ma m.in. dlatego takie
    mozliwości, ze jest i precyzyjnie sterowany i lepiej dostosowany do pracy w
    konkretnym samochodzie, a wiec trzeba to zmienić. Jasne, że będzie to
    wymagac więcej pracy , zachodu i umiejętności, ale MZ nie jest to
    niemozliwe, -nieprawda jest, ze ten silnik "nie nadaje się" jak to
    kategorycznie napisałeś!
    Częśc z czujników, o których wspominałeś z powodzeniem można, a nawet trzeba
    zachować (np czujnik temp. chłodziwa, czy oleju), częśc innych urzadzeń tez
    (np pedał gazu), część w koncu z powodzeniem można zamarkowac odpowiednimi
    rezystorami, bo ich praca w ogromnej większości sprowadza się do zmiany ich
    rezystancji w zalezności od wartości mierzonych parametrów.
    To wszystko jest możliwe,- zreszta w nowoczesnych łodziach także, momo
    wilgoci, powoli wprowadza się coraz więcej układów elektronicznych .

    p47

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: