  • Data: 2010-04-04 23:21:33
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 4 Apr 2010 22:20:35 +0200, p47 <k...@w...pl>
    wrote:

    > Skoro jednak chce CR320 TD to zalezy mu na jego
    > mozliwosciach.

    Cytuję:

    --8<--
    Mam możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a
    Mianowice 320CDI (R6).
    --8<--

    Nie widzę tu możliwości silnika, a tylko i wyłącznie dostępność.

    > No, ale oczywiscie coś za coś,- ten ostatni ma m.in. dlatego takie
    > mozliwości, ze jest i precyzyjnie sterowany i lepiej dostosowany do pracy w
    > konkretnym samochodzie, a wiec trzeba to zmienić. Jasne, że będzie to
    > wymagac więcej pracy , zachodu i umiejętności, ale MZ nie jest to
    > niemozliwe, -nieprawda jest, ze ten silnik "nie nadaje się" jak to
    > kategorycznie napisałeś!

    Ajajajajajaj. Jasne, a za odpowiednią liczbę miliardów dolarów
    można zbudować w ogródku prom kosmiczny. Mówimy tu o
    możliwościach normalnego człowieka, który ,,załatwia'' silnik, a
    nie ośrodka badawczo-rozwojowego, czy przynajmniej tunera, który
    od lat zajmuje się tymi sprawami (co ciekawe, oni wciąż wolą
    remapować oryginalne ECU niż opracowywać SA).

    > Częśc z czujników, o których wspominałeś z powodzeniem można, a nawet trzeba
    > zachować (np czujnik temp. chłodziwa, czy oleju), częśc innych urzadzeń tez
    > (np pedał gazu), część w koncu z powodzeniem można zamarkowac odpowiednimi
    > rezystorami,

    Zamarkować to możesz strzał grając w nogę na podwórku. Problem w
    tym, że elektroniczny pedał gazu przede wszystkim nie używa
    rezystorów, bo były zbyt zawodne. Po drugie, w ogóle nie musi
    podawać napięcia do ECU, bo może gadać z nim po CAN.

    > bo ich praca w ogromnej większości sprowadza się do zmiany ich
    > rezystancji w zalezności od wartości mierzonych parametrów.

    Trzeba tylko znać te parametry. Pełne charakterystyki są
    dostępne w serwisówce dostępnej w każdym empiku. A potem
    obudziłeś się zlany potem... :'))))))))))))))))))))
    (przepraszam, uśmiałem się prawie do łez). Specyfikacja ramek
    CAN, wraz ze sposobem odmeldowania się urządzenia peryferyjnego
    w ECU czy liczenia sum kontrolnych... przepraszam, ale jak zaraz
    nie przestanę się głupio uśmiechać, to mnie wsadzą w kaftan...

    Immo też zamarkujesz potencjometrem? :DDDDDDDDDDDDDD

    Przede wszystkim to obecna elektronika ma bardzo dużo
    zabezpieczeń przed pozafabryczną ingerencją oraz mechanizmów
    uniemożliwiających pracę, jeśli jakiś element układanki się nie
    odliczy lub nie zgłosi poprawności działania. Owszem, są ludzie,
    którzy się na tym znają, ale to nie jest powszechna wiedza, ich
    usługi nie są tanie i nawet to nie oznacza, że wszystko jest
    możliwe na poziomie normalnego koleżki z ulicy.

    Często jest tak, że samo złamanie zabezpieczeń w ECU trwa kilka
    miesięcy. A to tylko po to, by pozmieniać parę wartości w
    mapach, a reszty się nie rusza, żeby się nie okazało, że zamiast
    mocnego silnika wyszedł martwy silnik.

    > To wszystko jest możliwe,- zreszta w nowoczesnych łodziach także, momo
    > wilgoci, powoli wprowadza się coraz więcej układów elektronicznych .

    To ile Common Raili zeswapowałeś do łódek?

    r.