-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Fri, 22 Jan 2010 15:59:10 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 36
Message-ID: <hjcefv$e1b$1@news2.ipartners.pl>
References: <hjcdj2$dnn$1@news2.ipartners.pl>
<3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1264172351 14379 157.25.157.219 (22 Jan 2010 14:59:11
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 22 Jan 2010 14:59:11 GMT
In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249232
[ ukryj nagłówki ]kogutek pisze:
>> kogutek pisze:
>>>> I trochę zależy też od danego regulatora np.,
>>>> gdy zarówno ten dający 13,9V,
>>>> jak i ten dający 14,4V mieszczą się
>>>> wg producenta / sprzedawcy w normie.
>>> luz przy -10. Teoria z napięciami ładowania też jest błędna. Przy bardzo malej
>>> oporności wewnętrznej alternatora różnica pół wolta nie ma znaczenia. Przy
>> Różnica pół wolta na klemach może oznaczać 2-3 razy większy prąd ładowania.
>> Zobacz jak wygląda charakterystyka I(U) akumulatora. Mogę podesłać, jakby
>> to był kłopot :)
>>
>>> kiepskim prostowniczku dającym w porywach 3A ma znaczenia a przy źródle prądu
>>> jakim jest alternator dającym z reguły ponad 50A nie ma. Z prawa Ohma można to
>>> policzyć.
>> Otóż ma, właśnie ze względu na prawo Ohma (niezależnie od tego że oporność
>> wewnętrzną akumulatora kiepsko się modeluje jako zwykły opór).
> Udowodnij i przedstaw obliczenia. Jak będą poprawne to Ci przyznam racje. Na
> razie uważam ze nie masz racji.
Przykładowo: akumulator modelujemy jako źródło o napięciu 13.5V i oporze wewn.
0.1ohma
Alternator z regulatorem modelujemy jako źródło napięciowe (w zakresie prądów do
50A)
przy napięciu 13.9V: I = (13.9V-13.5V)/0.1ohm = 4A
przy napięciu 14.4V: I = (14.4V-13.5V)/0.1ohm = 9A
Przy czym od razu zastrzegam że taki model ten jest bardzo uproszczony.
Ale sam chciałeś liczyć z prawa Ohma - no to masz.
A prawdziwe char-ki aku, jeśli się nadal upierasz możesz dostać
jutro, tylko zeskanuje odpowiednie książki.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.10 16:33 kogutek
- 24.01.10 19:22 Jakub Witkowski
- 24.01.10 19:37 kogutek
- 25.01.10 16:51 Jakub Witkowski
- 25.01.10 20:36 p47
- 26.01.10 16:50 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 18:12 kogutek
- 26.01.10 18:25 kogutek
- 26.01.10 18:57 p47
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=