    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 15:59:10 +0100

    kogutek pisze:

    > Udowodnij i przedstaw obliczenia. Jak będą poprawne to Ci przyznam racje. Na
    > razie uważam ze nie masz racji.

    Przykładowo: akumulator modelujemy jako źródło o napięciu 13.5V i oporze wewn.
    0.1ohma
    Alternator z regulatorem modelujemy jako źródło napięciowe (w zakresie prądów do
    50A)
    przy napięciu 13.9V: I = (13.9V-13.5V)/0.1ohm = 4A
    przy napięciu 14.4V: I = (14.4V-13.5V)/0.1ohm = 9A

    Przy czym od razu zastrzegam że taki model ten jest bardzo uproszczony.
    Ale sam chciałeś liczyć z prawa Ohma - no to masz.

    A prawdziwe char-ki aku, jeśli się nadal upierasz możesz dostać
    jutro, tylko zeskanuje odpowiednie książki.