-
Data: 2010-01-26 19:41:05
Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>
> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
> >
> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
> >> odpaleniem
> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
> >> powoduje
> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
> >> ładunek ,
> >> jaki może oddać.
> >>
> >> p47.
> >>
> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
> > się
> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> > Sprawność
> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> > Znaczy to
> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
> > to w
> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> > mającego
> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
> > na
> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
> > nie
> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> > lepsze
> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> > nierealne
> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> > działania jak
> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> > energii. Co
> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> > Proszę
> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> > Internet
> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> > Niech nie
> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> > uwierzy.
> >
> > --
>
>
>
> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
> >
> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
> >> odpaleniem
> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
> >> powoduje
> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
> >> ładunek ,
> >> jaki może oddać.
> >>
> >> p47.
> >>
> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
> > się
> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> > Sprawność
> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> > Znaczy to
> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
> > to w
> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> > mającego
> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
> > na
> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
> > nie
> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> > lepsze
> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> > nierealne
> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> > działania jak
> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> > energii. Co
> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> > Proszę
> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> > Internet
> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> > Niech nie
> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> > uwierzy.
> >
>
> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają to
> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet kilkakrotnie.
>
> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
> grzałką.
> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze mnie
> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
> się z tobą, że,
> > Internet jest nieśmiertelny.
> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> > Niech nie
> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> > uwierzy"
>
> ;-))
>
> p47
>
>
Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić rozrusznikiem silnik
jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W. Dalej
błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był świadomy
tego co mówił.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=