-
Data: 2010-01-25 20:36:34
Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:hjkem7$181r$1@news2.ipartners.pl...
> kogutek pisze:
>
>> Napisałem wystarczająco dokładnie i zrozumiale że pomiar trzeba wykonać
>> nie na
>> jakimś prostowniku, chyba że to specjalny prostownik rozruchowy o
>> wydajności
>> prądowej 200A przy 15 woltach, tylko na samochodzie. Zmierz prąd
>> ładowania
>> akumulatora bezpośrednio po odpaleniu. Napisałem również jak to zrobić.
>> Napisałem też jakiego miernika trzeba użyć żebyś sobie miernika z
>> zakresem 10A
>> nie usmażył. Co jeszcze chcesz? Wszystkie Twoje wyliczenia można o kant
>> dupy
>> potłuc bo nie masz pojęcia o czym piszesz.
>
> To, co ty proponujesz, to pomiar prądu w tzw. pierwszej fazie ładowania.
> Gdy akumulator jest wystarczająco mocno wyładowany, przyjmie początkowo
> cały
> prąd z alternatora. Stopniowo napięcie na klemach rośnie, a gdy dochodzi
> do progu
> regulacji, następuje druga faza, w której jest ono stałe, a prąd ładowania
> powoli spada. Prąd w tej fazie funkcją: stanu akumulatora, temperatury
> elektrolitu oraz napięcia na klemach. A nie wydajności alternatora...
>
> To teraz z łaski swojej sam wykonaj doświadczenie, które proponujesz, i
> sprawdź
> ile trwa owa pierwsza faza ładowania w temperaturze: a) normalnej, tzn
> powiedzmy
> dodatniej, oraz b) w takich warunkach, jakie w tej chwili mamy za oknem.
> I nie musisz dysponować w tym celu potężnym amperomierzem. Z grubsza
> wystarczy
> woltomierz. Moment w którym napięcie osiąga znamionową wartość regulacji
> i przestaje rosnąć, jest tym, w którym pierwsza faza przwechodzi w drugą.
>
> Otóż problem w tym że przy -20, z powodu wpływu temperatury na właśności
> elektrochemiczne akumulatora (wyższe oporności, wyższe napięcia na celach)
> ta pierwsza faza może być albo b. krótka, albo może nawet nie zaistnieć.
> W każdym razie ładunek jaki dostanie w niej akumulator jest o wiele
> mniejszy.
> Dalsze ładowanie również dość silnie zależy od temperatury. Żeby to
> zrekompensować,
> napięcie stabilizacji powinno być do niej dobrane. Ale zwykle jest ono
> jednakowe,
> lato czy zima. Rezultatem jest ustalenie się innego poziomu równowagi
> (tzn. średniego naładowania w typowym cyklu pracy), niższego zimą.
> I oczywiście jest on inny przy 13.9V, a inny przy 14.4V. Ta różnica może
> być minimalna w lecie, ale znacząca w warunkach o jakich piszemy.
>
Czy jednak nie ma wpływu fakt, ze podczas ładowania, szczególnie mocno
rozładowanego aku, płynie przez niego znaczny prąd i na jego oporności
wewnetrznej wydziela się w zwiazku z tym ciepło, które podnosi temperaturę
akumulatora. Moze on w ten sposób osiągąc reżim pracy z wyższych
'normalnych' temperatur.
Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed odpaleniem
samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg powoduje
własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i ładunek ,
jaki może oddać.
p47.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 16:50 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 18:12 kogutek
- 26.01.10 18:25 kogutek
- 26.01.10 18:57 p47
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)