eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku?Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Data: 2010-01-22 15:58:24
    Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > > Nowy wieniec i nowa zębatka w rozruszniku mają fazki. Jak elektromagnes
    > > wbija
    > > bendix w wieniec to się jedno po drugim ślizga i się zazębia. Po iluś tam
    > > uruchomieniach wycierają się zęby z boku. Zmienia się kąt pod jakim
    > > wchodzi
    > > jedno w drugie. I jak jest bardzo zużyte to zęby sie nie zazębią tylko
    > > oprą o
    > > siebie. Jak kilka razy puknąć rozrusznikiem to w pewnym momencie udaję się
    > > że
    > > jednak się wsuną. Styki włączające rozrusznik zwierają się dopiero wtedy
    > > gdy
    > > obydwie zębatki zajmą odpowiednie położenie. Dlatego jest pyk. Jak jest
    > > chrrruumm to znaczy że wieniec i bendix są tak wyrobione że są wsuniete na
    > > odpowiednią glębokość a zębów już nie starcza żeby przenieść moment
    > > obrotowy.
    > > Ale włącznik włączył napięcie i się rozrusznik obraca. Mogą być jeszcze
    > > skrzywione widełki, rozwalony elektromagnes. Dużo usterek jeszcze może
    > > być. Od
    > > prostych typu urwana albo skorodowana końcówka jakiegoś kabla. Wyymiana
    > > samego
    > > bendixa jak robi chruumm powoduje że trochę się to zazębia bo nowy jest
    > > nie koło
    > > zębate zamiast pracować całą szerokością pracuje mniej niż połową. Dlatego
    > > dużo
    > > szybciej się zużyje. Skumał?
    >
    > Teoria piękna, ale nie wyjaśnia dlaczego tak pechowe zachowanie się kół
    > zębatych występuje tylko w czasie mrozu i to w 100% przypadków, a podgrzanie
    > prądem lub odwilżą nagle mu pomaga w 100%.
    > Samochód, mimo słusznego wieku nie można nazwać zużytym, bo ma na liczniku
    > ok 90 tys. km. Jestem jego pierwszym właścicielem.
    > Zawsze bardzo szybko zapalał jeśli akumulator był sprawny.
    > .
    >
    Nie teoria a praktyka. Skąd mam wiedzieć co się u Ciebie zepsuło jak znam to
    tylko z opisu. W teorii rożne rzeczy wyglądają inaczej niż w rzeczywistości.
    Chociażby takie wyrobienie wieńca. To ze się silnik powinien zatrzymywać w tylko
    w dwóch miejscach to logiczne i chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Ale
    dlaczego prawie zawsze zatrzymuje tylko w tym samym? I to nie teoria tylko
    rzeczywistość. Widać to na kole zamachowym. Jedno miejsce z kilkoma zębami
    wyheblowane do polowy. Za 180 stopni widać że coś się działo bo ślady współpracy
    są widoczne. Cała reszta zębów tak jak by z fabryki przed chwilą wyszła.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: