-
Data: 2010-01-26 21:03:57
Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5fb7.00000254.4b5f3741@newsgate.onet.pl...
>>
>> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
>> >
>> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
>> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
>> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
>> >> odpaleniem
>> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
>> >> powoduje
>> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
>> >> ładunek ,
>> >> jaki może oddać.
>> >>
>> >> p47.
>> >>
>> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc
>> > co
>> > się
>> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
>> > Sprawność
>> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
>> > Znaczy to
>> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy
>> > 100W
>> > to w
>> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
>> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
>> > mającego
>> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie
>> > znajdziesz
>> > na
>> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10
>> > watów
>> > nie
>> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
>> > lepsze
>> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
>> > nierealne
>> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
>> > działania jak
>> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
>> > energii. Co
>> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
>> > Proszę
>> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
>> > Internet
>> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
>> > Niech nie
>> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
>> > uwierzy.
>> >
>>
>> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
>> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
>> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
>> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
>> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają
>> to
>> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet
>> kilkakrotnie.
>>
>> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
>> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
>> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
>> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
>> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
>> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
>> grzałką.
>> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
>> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze
>> mnie
>> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
>> się z tobą, że,
>> > Internet jest nieśmiertelny.
>> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
>> > Niech nie
>> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
>> > uwierzy"
>>
>> ;-))
>>
>> p47
>>
>>
> Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić rozrusznikiem
> silnik
> jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W.
> Dalej
> błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był
> świadomy
> tego co mówił.
>
> --
Jak zwykle pewność siebie jest wprost proporcjonalna do niewiedzy;-))
Pewien jestes, bo pojecia nie masz o tym, o czym piszesz;-))
A więc może , jako stary ongis nauczyciel akademicki naprowadzę cię na
własciwą odpowiedź w sposób stosowany przy tępawych studetach , - krok po
kroku.
Czy zgodzisz się, że:
1.w bardzo niskich temperaturach o jakich mowa w tym poście ładunek , jaki
oddać może akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejszy, niż ładunek oddawany
przez ten sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
2. także w tych samych bardzo niskich temperaturach energia, jaki oddać może
akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejsza, niż energia oddawana przez ten
sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
3. skoro na pytanie nr 1 i nr 2 jedyną poprawną odpowiedzią jest głośne TAK,
to oczywiste jest, że sprawność energetyczna akumulatora, czyli stosunek
energii Wwył wydanej podczas wyładowania do energii Wład pobranej podczas
ładowania, jak również sprawność pojemnościowa akumulatora, czyli stosunek
ładunku Qwył wydanego przez akumulator podczas wyładowania do ładunku Qład
pobranego podczas ładowania w tych bardzo niskich temperaturach jest także
kilkakrotnie niższa od wielkości tych sprawności w temperaturze pokojowej.
4. W temperaturze pokojowej dla akumulatorów ołowiowych sprawność ładunkowa
wynosi 0,85-0,92, sprawność energetyczna, która istotna jest dla
rozważanego zagadnienia jest niższa i wynosi 0,7-0,75
5. Skoro, jak wykazano w p-kcie 3 w obecnych niskich temperaturach te
sprawności sa kilkakrotnie (np 3-krotnie) niższe, to wynosza one
odpowiednio: pojemnościowa ok. 0,29, a energetyczna ok 0,24.
6. Poniewaz panuje, także w niskich temperaturach;-) zasada zachowania
energii, przy dostarczaniu z akumulatora mocy 100 W do odbiornika
zewnetrznego (np. swiatła samochodu) przy sprawności energetycznej
akumulatora równej ok. 0,24 na oporze wewnetrznym tracona jest moc ok.
300W. Jest to juz wartość mogąca po pewnym czasie podnieść na tyle jego
temperaturę, że ten sposób zwiększy jego sprawność i wielkość energii i
ładunku, jaki ten akumulator może oddać odbiornikowi zewnętrznemu, np
rozrusznikowi.
Zrozumiałes w koncu?
jesli nie, to juz nic na to nie poradzę, w koncu tego uczą aż w zawodówkach,
a już na pewno w technikach;-))
p47
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=