  • Data: 2009-08-24 00:05:12
    Temat: Re: Co się stało akumulatorkom??
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > Temat był wiele razy przerabiany. W skrócie: kup sobie ładowarkę BC
    > 700 i używaj Ready2Use lub odpowiedników, na przykład Sanyo Eneloop
    > lub ReCyko. W kwestii Twoich uwag do Varty 2700mAh: ten typ tak ma i
    > nic nie poradzisz.

    Jeszcze jedna alternatywa to (zależy od możliwości zasilania konkretnego
    urządzenia) pożegnanie się z technologią NiMH i przejście na ogniwa
    LiIon. Zalet bardzo wiele - niskie samorozładowanie, brak efektu
    pamięciowego, wyższe napięcie pojedynczego ogniwa, większa gęstość
    ładunku (więcej mWh w cm^3). Większość co lepszych latarek LEDowych
    można zasilać z takich ogniw. Najbardziej popularny typ to 18650.
    http://www.allegro.pl/search.php?string=18650

    Oczywiście wszystko zależy od tego, czy męczysz się z gotowymi
    urządzeniami na "paluszki", czy sam coś konstruujesz.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/