  • Data: 2009-08-25 06:42:37
    Temat: Re: Co sięstało akumulatorkom??
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > więc możesz mi powiedzieć
    > na czym polega różnica pomiędzy MAX713 a BC700?? Chodzi mi o tę różnicę,
    > dla której BC-700 może ładować jak chce...

    Z mojej wiedzy MAX713 może ładować jedynie szeregowo połączone ze sobą
    akumulatory. A co najważniejsze minimalna ilość szeregowo połączonych
    akumulatorów wynosi 2.
    BC700 ładuje każdy akumulator indywidualnie. A zatem nie może dojść do
    sytuacji, że któryś z akumulatorów zostanie przeładowany bądź niedoładowany.

    Przy szeregowym ładowaniu akumulatorków, które są w różnym stopniu rozładowane
    nasuwa się pytanie kiedy zakończyć ładowanie:
    1. gdy pierwszy z akumulatorów zostanie w pełni naładowany?
    2. gdy wszystkie zostaną naładowane? W tym wypadku część z nich będzie jednakże
    przeładowana.

    Przy połączonych szeregowo kilku akumulatorach trudniej jest wykryć moment
    ujemnego du/dt ponieważ pozostałe akumulatorki mogą dawać dodatnie wartości
    du/dt, które w części kompensują tą ujemną zmianę. A zatem istnieje potrzeba
    zwiększenia prądu ładowania.

    Zakładając, iż ładowarka BC700 posiada tak samo dokładny układ pomiaru du/dt
    jak MAX 713 (czego nie jesteśmy w stanie sprawdzić) to może ona wykryć
    naładowanie akumulatora przy niższym prądzie ładowania, indywidualnie dla
    wszystkich 4 ładowanych ogniw.

    Zbyszek