  • Data: 2009-08-24 18:11:39
    Temat: Re: Co się stało akumulatorkom??
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nieprawda. Jak ktoś nie rozumie opisu MAX712/713 gdzie na wykresach
    > podano _przykład_ dla C/2, to juz nie moja wina. Kawałek dalej masz
    > jak wół: "< C/2 dV/dt and/or temperature, MAX712" dla NiMH. Dla
    > uniwersalnej (w sensie NiCd/NiMH) ładowarki w oparciu o MAX713 masz
    > minimalny C/2. A my tu rozmawiamy o BC-700, która ładuje w całkowicie
    > inny sposób niz oba MAXy.

    Sam wcześniej zapytałeś, czy przetestowałem 1000 sztuk akumulatorów.
    Odpowiem - nie, nie przetestowałem! Dlatego nie opieram się na danych
    katalogowych jakiegoś tam układu, tylko szukam informacji na temat
    TEORII. A są one takie, jakie przedstawiłem... więc możesz mi powiedzieć
    na czym polega różnica pomiędzy MAX713 a BC700?? Chodzi mi o tę różnicę,
    dla której BC-700 może ładować jak chce... i jak się odniesiesz do
    artykułu w Battery Universitecie (czy choćby w EdW), który mówi wprost -
    że -dV/dt nie występuje przy zbyt małym prądzie....

    > Kto wie - używam Eneloop od kiedy się pojawiły i mam wszystko w nosie
    > od tego czasu. Syn również a tłucze zdjęcia tysiącami. Eneloopy są
    > teraz wsadzone gdzie tylko się dało a ładowarka używana od święta.
    > Wcześniej był koszmar - co wziąłem swój aparat do ręki, to po
    > jednym-dwóch zdjęciach zdychał. Człowiek się cackał z akumulatorami,
    > formował, cudował - nic nie pomagało. Na Eneloopach nie widzę różnicy,
    > czy ładowane 200mA czy 700mA.
    > Co najważniejsze - od kiedy przeszedłem na Eneloopy, nie wyrzuciłem
    > ani jednego jeszcze.

    Wiesz, poprzednio miałem 2x 4szt Varta 2100, nie żadne Ready2Use,
    służyły dzielnie przez 5 lat!! pod koniec już aparat zdychał, ale nie po
    kilku zdjęciach, a po kilkudziesięciu. Do dziś je mam, używam, żeby
    jakieś swoje urządzenia przetestować czy coś... no do różnych celów po
    prostu, ale nie do użytku codziennego... i żyją, mają się dobrze i tyle
    ;)... a ładowane był czym popadnie ;P... zasilaczem z ograniczeniem
    prądowym, ładowarką 0,1C, ładowarką <0,1C, jakimiś tanimi
    "mikroprocesorowymi" itp ;P...

    Pozdrawiam
    Konop