    From: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Clio & i20
    Date: Tue, 27 Sep 2011 22:44:29 +0200

    W dniu 2011-09-27 22:20, Waldek pisze:

    > Użytkownik "Gabriel'wilk'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ok jako watkotworca ciagne dalej .... bylem dzis na jezdzie test z zona
    > Niestety nie bylo Clio hatchback tylko cos a'la kombi
    > ale na tej samej podlodze z tym samym wypos. i silnikiem
    Nie ala kombi tylko miejskie kombi co ma 430l bgażnika- u mnie więcej bo
    mam podwójną podłogę bagażnika a zwie się ten model Grandtour :-)

    > Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem ja
    > ze jest bardziej tepe od Hundka i20 :(
    > Moc silnikow niby podobna bo roznica 3 koni, to tyle co nic
    > ale oddajac sprawiedliwosc ......
    Ale ja Ci pisałem ze 1.2 bez turbo nadaje się do miasta i to tylko w
    Twingo II anie w Clio - do Clio to albo diesel albo 1,2 tce 101/106 KM.
    Dynamika wystarczająca (potwierdzą koledzy po ostatnim zlocie :-) ) a do
    tego spalanie na normalnym poziome

    > Teraz bedzie krytyka - co mi sie nie spodobalo
    > - po pierwsze zle zrobiony przedni fotel, przy dzwigni reg. wys. fotela
    > obrzeze plastikowe jest za wysokie do poduszki siedziska
    > w efekcie przy wysiadaniu z auta krawedz nawet bolesnie uciska udo.
    > celowo sprawdzilem pozniej w megan - nie ma tej wady.
    Może w Clio III faza II jest inaczej niż w fazie I?
    > - tylna kanapa IMO niewygodna, gdyby przyszlo mi dalej jechac z tylu...
    > dramat
    > na dodatek uchwyty do pasow bezpieczenstwa sa na sztorc w siedzisku
    > i mozna sobie kosc ogonowa uszkodzic przesuwajac sie tylkiem po kanapie :]
    Zona nigdy nie narzekała na tylną kanape a syn póki co siedzi we własnym
    foteliku :-)
    > - nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problem
    > z odczytaniem predkosci z jaka jade choc slepy nie jestem
    Może w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej
    > - IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20)
    W 1.2 tce prawie nie słychać silnika a w Twingo II 1.2 75KM tylko przy
    wyższych obrotach może drażnić odgłos silnika choć nie jest głośno
    > - sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotel
    > bo nie moglem tak wysoko podniesc nogi zeby ja zdjac z pedala :(
    Jest pewnie wyjechane bo to auto dla ludu do masakrowania podczas jazd
    testowych :-)
    > - komora silnika, ktos wpadl na genialny pomysl aby maska
    > otwierala sie na dlugosci ok 2/3 (linia odciecia powyzej swiatel)
    > w efekcie kiepski dostep do wewnatrz .... a zeby zmienic zarowke
    > to prawdopodobnie trzeba demontowac zbiornik spryskiwacza
    Jeszcze nie sprawdzałem jak sięwymienia żarówki a już 3 lata świecą -
    dodam, ze przednie blotniki nie sa metalowe podobnie jak i maska w
    droższych wersjach.
    > Na plus - miekki dosc dobrze wygladajacy pastik kokpitu
    > kierownica przyjemna obszyta skora, choc trosze mnie draznily
    > na poczatku te krotkie manetki przelacznikow np. kierunkowskazow
    > - ogolnie wyglad wnetrza dosc przyjemny
    > - kola 15" tez na plus - powinno mniej telepac
    > - bardzo lekko "chodzaca" kierownica , moze nawet za bardzo?
    Wspomaganie zależne od prędkości i mechaniczne a nie eeektryczne -
    przynajmniej tak jest w moich autach.
    > - zamek centralny z pilotem
    Standard - jeśli to wszystko to kupujesz podstawową wersje z
    podstawowym silnikiem :-(
    > Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20
    > tym razem juz beze mnie :]
    Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a
    ktoś polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P
    pozdrawiam

    Oskar Wilde