  • Data: 2022-11-30 19:39:24
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-11-30 o 12:20, Myjk pisze:
    > Tue, 29 Nov 2022 17:21:01 +0100, nadir

    > Oczywiście że także na podstawie własnych doświadczeń. Ja zauważam swoje
    > bęłdy i jeśli widzę że je popełniam, to je naprawiam. Zastanawiam się
    > cokolwiek szerzej nad tym co widzę, czytam -- analizuję, sprawdzam to co
    > zostało wysmarowane, sprawdzam inne źródła itp.
    >
    > To co opisałem to jest generalnie powszechna wiedza, wystarczy ją
    > przyswoić. To że ty nie chcesz, albo nie potrafisz, to już tylko i
    > wyłącznie twój problem (no i czytających te twoje wypociny).
    >
    > W ogóle się nie pochyliłeś nad tym co napisałem, nie zastanowiłeś się nad
> [...]

    Wątek się rozwija i do tej pory tego filmu nie obejrzałem, ale zachęciła
    mnie Twoja
    recenzja tego materiału. Postanowiłem sprawdzić o co chodzi i
    poświęciłem te 32 minuty i wnioski mam inne.
    Ten film jest po prostu nudny. Teza jest już zawarta w tytule, więc niby
    czego się
    spodziewać, że będą wychwalać elektryki? Ciebie (chyba) tutaj irytowało,
    że wypowiadający się tam widzi na autostradzie wlekące się elektryki i
    już widzisz jakąś manipulację.
    Dla mnie jest to tylko smieszne, bo gościu wg mnie łże jak pies, bo ja
    jeżdżę autostradami i w Polsce widziałem na autostradzie może z jednego
    czy dwa elektryki na kilka przejazdów po kilkaset km.
    W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
    Jeżdżę też sporo po Niemczech i nie widzę tego co Ty piszesz, że jest pełno
    elektrycznych na autostradach - w centrach stoją i się ładują -
    jeżdżacych tyle
    co kot napłakał. A od kiedy robiłem pierwsze podejście do elektryka,
    to stale zwracam uwagę na miejsca gdzie mógłbym ładować i nie ma nic
    co zwracało by moją uwagę (pusty plac, kolejka czy jakiś pożar :-))
    Cały materiał jest z tezą, bo taki jest jego zamiar i oni się z tym nie
    kryją.
    Gdzie tam jest manipulacja? Przecież cały czas mówią, że elektryczne
    i to co z nimi idzie w kwestii spraw użytkowania, własności, ograniczeń
    jest niedobre dla szarego obywatela, bo oni tak to widzą. Patrząc na
    rynek producentów i użytkowników, to mam wrażenie, że klamka zapadła ale
    klamka ma taki mechanizm,
    który ją podnosi. Myślę, że jak zbliży się ten termin przesiadki to będą
    dwa motory
    odkręcania czy łagodzenia rygorów: jeden taki czysto biznesowy - pierwsi
    Niemcy
    zobaczą, że ich przemysł ma zadyszkę i wniosą o zmiany a ich głos sporo
    waży w UE
    (sam biznesowo jestem powiązany bardziej z branżą elektryczną, więc ta
    cała transformacja jest mi raczej na rękę i zarabiam na niej, więc
    trudno zarzucać mi, że jestem w jakiejś bańce). Drugi motor zmian:
    suwereny w UE się wk... i kamieniami zagłosują za odkręceniem tych
    ekodecyzji.