  • Data: 2023-01-01 11:43:14
    Temat: Re: Chłopy, Atmeg-i rzucili - prawie jak za komuny
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 10:48:36 UTC+1 Janusz napisał(a):
> [...]
    1284P-AU w Farnell-u. Koszmar ...

    > No nie wiem, amatorzy mają pełny wybór a atmegach, więc wątpię żeby się
    > wszyscy rzucili, na nie, tym bardziej że to wersja wypasiona, 128k flash.

    Gdzie masz ten "pełny wybór"? Z linkami proszę.

    > A firmy? czy jest zakład u nas robiący np plc który sprzedaje ich więcej
    > rocznie żeby cały nakład wykupił na pniu?

    Rozsądna firma z produkcją ma kontakty z majfriendami (ale tymi porządnymi) i
    pośredników omija - już od kilku miesięcy jest w miarę normalnie.

    > Może, ale w sprzętach fabrycznych z małych procków królują różne wersje
    > '51 i PIC-e.

    PICe brzydkie.
    A '51 to i w konstrukcjach sprzed 20 lat, co ja, 30 lat - wciąż powtarzanych i przez
    użyszkodników uwielbianych, oni mają gdzieś graficzne wyświetlacze i touchscreeny.
    Ostatnio z takiej okazji pierwszy raz w życiu kasowałem EPROM za pomocą UV oraz
    użyłem cuda polskiej myśli technicznej zwanego UNIPROG - z kartą ISA wkładaną w PC...
    Poczułem się prawie tak jakbym był znów młody (do tego w tym PC był dokładnie taki
    dysk 120MB jak w moim pierwszym PC - też z 1993 - i jeszcze dyskietki użyłem pierwszy
    raz od sam nie wiem ilu lat - tych dźwięków się nie zapomina) ;>
    I jeszcze jaki hack zrobiłem, żeby można było stosować 27C512 (tylko takie można było
    kupić) w płytce dla 27C256.
    No i jednego zamordowałem 21V ;>