  • 1. Data: 2022-12-30 23:41:49
    Temat: Chłopy, Atmeg-i rzucili - prawie jak za komuny
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Chciałem napisać jak w temacie, ale w ciągu 3 dni rozeszło się 6 tyś. Atmega 1284P-AU
    w Farnell-u. Koszmar ...

    pytający

  • 2. Data: 2022-12-31 13:02:00
    Temat: Re: Chłopy, Atmeg-i rzucili - prawie jak za komuny
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-30 o 23:41, pytający pisze:
    > Chciałem napisać jak w temacie, ale w ciągu 3 dni rozeszło się 6 tyś. Atmega
    1284P-AU w Farnell-u. Koszmar ...
    Ale jaja, jeszcze niedawno nikt poza amatorami na nie nie zaglądał, nic
    poniżej arm-a się nie liczyło poza pic-ami, a teraz proszę, schodzą jak
    ciepłe bułeczki :)

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-12-31 13:09:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Dec 2022 13:02:00 +0100, Janusz wrote:
    1284P-AU w Farnell-u. Koszmar ...
    > Ale jaja, jeszcze niedawno nikt poza amatorami na nie nie zaglądał, nic
    > poniżej arm-a się nie liczyło poza pic-ami, a teraz proszę, schodzą jak
    > ciepłe bułeczki :)

    6 tys to brzmi jak amatorska ilosc.

    no coz - lata propagowania wyksztalcily widac ludzi, ktorzy potrafia
    cos małego zrobic na atmelu, i trafia to i do przemyslu i nauki.

    J.

  • 4. Data: 2022-12-31 13:18:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.12.2022 23:41, pytający wrote:
    > Chciałem napisać jak w temacie, ale w ciągu 3 dni rozeszło się 6 tyś. Atmega
    1284P-AU w Farnell-u. Koszmar ...

    Za komuny to było tak: piszemy sprawdzian w technikum, jednego kolegi
    nie ma.
    Otwierają się drzwi - wchodzi cichutko i nie zwracając uwagi na
    nauczyciela podchodzi do swojego kumpla z ławki i podekscytowany
    (szeptem ale słychać na całą salę):
    - Masz jakieś pieniądze? Pożycz! Głośniki przyszły! Głośniki - rozumiesz?

    Jak Raspberry rzucą w normalnej cenie to dajcie znać.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2022-12-31 13:31:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Dec 2022 13:02:00 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > poniżej arm-a się nie liczyło poza pic-ami, a teraz proszę, schodzą
    > jak
    > ciepłe bułeczki :)

    Gdzie w PL? Przecież w pl to tylko atmega i gadanie atmedze jakby (te
    lepsze) pice nie istniały.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2023-01-01 10:47:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-31 o 13:09, J.F pisze:
    1284P-AU w Farnell-u. Koszmar ...

    > 6 tys to brzmi jak amatorska ilosc.
    No nie wiem, amatorzy mają pełny wybór a atmegach, więc wątpię żeby się
    wszyscy rzucili, na nie, tym bardziej że to wersja wypasiona, 128k flash.
    A firmy? czy jest zakład u nas robiący np plc który sprzedaje ich więcej
    rocznie żeby cały nakład wykupił na pniu?

    > no coz - lata propagowania wyksztalcily widac ludzi, ktorzy potrafia
    > cos małego zrobic na atmelu, i trafia to i do przemyslu i nauki.
    Może, ale w sprzętach fabrycznych z małych procków królują różne wersje
    '51 i PIC-e.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-01-01 10:48:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-31 o 13:31, Marek pisze:

    > Gdzie w PL? Przecież w pl to tylko atmega i gadanie atmedze jakby (te
    > lepsze) pice nie istniały.

    Nie piszę o PL, zachodni sprzęt przemysłowy ma głównie z małych procków
    '51 i PIC-e.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-01-01 11:43:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 10:48:36 UTC+1 Janusz napisał(a):
    1284P-AU w Farnell-u. Koszmar ...

    > No nie wiem, amatorzy mają pełny wybór a atmegach, więc wątpię żeby się
    > wszyscy rzucili, na nie, tym bardziej że to wersja wypasiona, 128k flash.

    Gdzie masz ten "pełny wybór"? Z linkami proszę.

    > A firmy? czy jest zakład u nas robiący np plc który sprzedaje ich więcej
    > rocznie żeby cały nakład wykupił na pniu?

    Rozsądna firma z produkcją ma kontakty z majfriendami (ale tymi porządnymi) i
    pośredników omija - już od kilku miesięcy jest w miarę normalnie.

    > Może, ale w sprzętach fabrycznych z małych procków królują różne wersje
    > '51 i PIC-e.

    PICe brzydkie.
    A '51 to i w konstrukcjach sprzed 20 lat, co ja, 30 lat - wciąż powtarzanych i przez
    użyszkodników uwielbianych, oni mają gdzieś graficzne wyświetlacze i touchscreeny.
    Ostatnio z takiej okazji pierwszy raz w życiu kasowałem EPROM za pomocą UV oraz
    użyłem cuda polskiej myśli technicznej zwanego UNIPROG - z kartą ISA wkładaną w PC...
    Poczułem się prawie tak jakbym był znów młody (do tego w tym PC był dokładnie taki
    dysk 120MB jak w moim pierwszym PC - też z 1993 - i jeszcze dyskietki użyłem pierwszy
    raz od sam nie wiem ilu lat - tych dźwięków się nie zapomina) ;>
    I jeszcze jaki hack zrobiłem, żeby można było stosować 27C512 (tylko takie można było
    kupić) w płytce dla 27C256.
    No i jednego zamordowałem 21V ;>

  • 9. Data: 2023-01-01 11:52:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Jan 2023 02:43:14 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > PICe brzydkie.

    Konkretnie które?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2023-01-01 11:59:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 11:52:31 UTC+1 Marek napisał(a):

    > Konkretnie które?

    A tak ogólnie wszystkie.
    Nieładnie się nazywają (to tak jak z Linuxem - jedyna zaleta to "what a cool name" -
    sam Linus tak pisał ;).
    No i w młodości żaden nie wpadł mi w ręce, a teraz to już mi się nie chce/nie mam
    czasu.
    Więc ogólnie bez powodu - choć może i z czytania, że architektura kilka razy
    zmieniana, a niby wciąż to samo (choć ogólnie każdy komputer to wciąż to samo, no
    trochę równoległe zmieniły, a kwantowe to dopiero będzie: "mówi pan, że nie działa,
    jak pan nie patrzy? ;)