    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: CP/M i 64kB
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 24 Feb 2019 23:34:57 +0100

    Dnia Sun, 24 Feb 2019 21:54:46 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > BIOS mogę napisać sam, przecież na tym fun polega, ba, emulator mogę

    A nawet musisz.

    > napisać zanim w ogóle hardware dotknę (hackując MAME albo robiąc od 0).

    Ba, nie musisz pisac, sa napisane :-)

    > Oglądałem dokumetację z DigitalResearch i wyglada na to że BIOS jest
    > absurdalnie prosty. Z 10 wektórów w BIOSie do przepisania z gatunku

    Owszem, jest prosty.

    > "odczytaj sektor" / "odczytaj znak".

    Ale jeszcze przydaloby sie emulacje terminala, np VT-52.

    > CP/M w wersjach 2.x jest dostepny jako źrodła i binaria, oficjalnie i
    > legalnie.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/CP/M#Source_code_relea
    ses

    > Powinny ruszyć od strzału.

    Powinny. Wordstar wymagal konfiguracji terminala.

    Ale ... masz je ?

    > Nigdy nie miałem maszyny z CP/M w rękach i
    > jestem ciekawy o co chodzi z tym profesjonalizmem, chwilowo zakładam że
    > chodzi o te 80 kolumn i nic więcej bo reszte "ficzerów" i w Atari można
    > było zobaczyć ;). Jak by jeszcze miał S-100 bus to łomatko :)

    Mozliwe, ze profesjonalna byla cena :-)
    Na pewno profesjonalizmu dodawaly dyskietki (i kosztow).

    No ale jak byl DBase ... proste programy bazodanowe mozna pisac.

    J.