  • Data: 2019-02-25 21:23:27
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/02/2019 21:04, HF5BS wrote:
    > W Commodore 128, dla CP/M istnieje przełączanie procków. Ale reszta
    > sprzętu zostaje ta sama, więc to chyba nie jest jakiś straszliwy problem?

    Chodzi o to że jeśli w CP/M nie ma czegoś w API to tego nie ma i nie
    wolno używać.

    W przypadku Atari/Commodore powszechne było grzebanie w hardware wprost
    choć prawda jest taka że oba OSy miały możliwości pi x drzwi jak CP/M
    tylko CPU i API nieco inne. Mimo to programy traktowały DOS tylko jako
    loader a potem hulaj dusza, dosa nie ma.

    Co ciekawe x86 MSDOS to było coś pośredniego, niby był to taki
    "nieprzypominający wcale a wcale jak bum cyk cyk" CP/Ma a jednak wiele
    programów grzebało wprost w sprzęcie dzięki czemu do dzisiaj ciągniemy
    takie debilizmy jak bramka A20 i mase innych.

    Profesjonalizm znowu wygrał ;)