  • Data: 2019-02-25 17:00:04
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    > Terminalowe (znakowe) i blokowe (dyskietka).
    >
    > Szukam info jak to obsługuje dyski twarde ale wygąda na to że podobnie
    > jak dyskietki.

    Chyba sobie nie przypominam HDD pod CP/M. Nawet system plików sprawiałby
    problem bo zdaje się że był problem z katalogami. Nie pamiętam
    szczegółów a przypominać sobie to chyba nie mam już ochoty.

    > Goły CP/M to bieda, tylko powolny terminal znakowy i mierny fiesystem na
    > dyskietce, Atari i C64 miały tony więcej ficzerów. Grafika prawie nie
    > istnieje choć pod koniec był na to jakiś wczesny GEM.
    >
    > Ale to jednak uważane jest za "profesjonalne". Wychodzi na to że to
    > słowo jest kłopotliwe w definicji ;)

    Przeznaczenie. To był system przeznaczony do pracy i niczego więcej i
    jego możliwości były adekwatne do tego celu. Ale przede wszystkim można
    go (i aplikacje) było uruchamiać na różnych komputerach z różnych firm,
    a programy na Atari i C64 tylko na nich.

    Pozdrawiam

    DD