  • Data: 2018-05-23 22:10:39
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.05.2018 o 21:43, J.F. pisze:

    > No, to zapotrzebowanie na prad wzrosnie ...

    W stosunku do ładowanie z gniazdek? A czemu? No poza tym, że ładowanie z
    gniazdek jest tak niepraktyczne, ze elektryki kupują tylko hipsterzy.

    > Ale po co ? Kabel tanszy niz cysterna.

    Jesteś pewny? Nie wydaje mnie się. Na tej zasadzie rurka też tańsza niż
    cysterna, a jednak wachę wożą cysternami a nie podłączają się do
    wachociągu z rafinerii.

    > Jak ruszy fotowoltaika i wiatraki, to szczyt moze sie zmienic.

    Może, ale fotowoltaika to się u nas nadaje do wyciągania dotacji a nie
    produkcji energii, a wiatraki są mało stabilne - w zasadzie ładowanie
    akumulatorów w czasie wiatru jest dobrym pomysłem.

    > Kiedy to wlasnie wydaje sie obecnie problemem.
    > Mysialaby nastapic zmiana obyczajow - kupujesz auto bez aku, tzn aku
    > jest, ale pozyczone/wynajete ze stacji.

    A wcale bo nie. A teraz jak jest - kupujesz auto z wachą na całe życie,
    czy nalewasz na stacji? Co cię obchodzi opakowanie - kupujesz energię i
    już. A na razie żadnych obyczajów masowych co do akumulatorów to nie ma,
    bo i elektryków jest tyle co kot napłakał. Zresztą te zwyczaje nie są
    dane od boga i jak dzięki temu będziesz miał rozwiązany podstawowy
    problem, czyli "ładowanie" w czasie porówywalnym z tankowaniem wachy to
    rynek to łyknie. Problem w tym, że trzeba standard stworzyć, a to
    niekoniecznie się musi graczom na rynku elektryków opłacić.

    > Tylko jak sie dowiesz ile kosztuje "tankowanie" z akcyza i
    > amortyzacja, to wybierzesz starego diesla :-)

    Bo ludzie myślą, ze elektryki są tanie w eksploatacji. A to tylko jak
    pokątnie ładujesz z gniazdka i liczysz tylko paliwo. Tyle że to działa
    dopóki ładuje on i 50 kolegów z forum o elektykach. Jak się upowszechnią
    to chyba nie sądzisz, że tych pieniędzy pańśtwo nie wyciągnie z kieszeni
    obywateli w ten czy inny sposób?

    Shrrek