  • Data: 2018-05-24 00:51:52
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 May 2018 18:04:54 +0200, Janusz napisał(a):
    > Tego się należało spodziewać, braknie energii w Polsce, cały czas rośnie
    > zapotrzebowanie na energię, o 2% w zeszłym roku, szczególnie w szczycie
    > a jednocześnie brak inwestycji, sieci stare straty 7%, bloki podobnie, o
    > marnej
    > sprawności (max33%) gdy podobno gazowe osiągają 2* tyle.

    Ale gaz kosztuje 3x tyle co wegiel ?

    Co prawda patrze w cenniki i jakos mi nie wychodzi - cena podobna ?
    Duzy hurt, bardzo duzy ..

    Elektrownie gazowe na swiecie zrobily sie popularne, ale to ponoc z
    jeszcze innych zalet - szybka budowa, szybki start - i mozliwosc pracy
    szczytowej, a moze i dlatego, ze lokalne zloza wegla juz wykopane, a
    gaz niedaleko brzegu ...

    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/e
    nergetyka-efektywnosc-inwestycje,108,0,2406508.html

    > Teraz do tego smutnego obrazu przyszłości brakuje tylko elektryków :(
    > nawet nie milion Morawieckiego, bo to mrzonka jak na razie,
    > ale tak ze 100 000 wystarczy żeby rozwalić naszą energetykę.

    Za malo. Tyle to nawet nocnemu dolkowi nie straszne.

    J.