-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Braknie prądu:(
Date: Wed, 23 May 2018 22:10:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 58
Message-ID: <pe4hrt$khn$1@node2.news.atman.pl>
References: <pds6b7$4np$1@node2.news.atman.pl> <pdsa4q$9jh$1@node1.news.atman.pl>
<0...@4...com>
<pdvphc$ods$1@node1.news.atman.pl> <pe04vk$m9l$3@node2.news.atman.pl>
<pe07qc$5ph$1@node1.news.atman.pl> <pe0pt1$mmh$2@node1.news.atman.pl>
<pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl> <pe1be5$fjk$1@node2.news.atman.pl>
<pe1c04$9kr$1@node1.news.atman.pl> <pe1ch6$fjk$3@node2.news.atman.pl>
<5b043692$0$609$65785112@news.neostrada.pl>
<pe1imo$fjk$4@node2.news.atman.pl> <pe1st7$clp$1@node2.news.atman.pl>
<5b05172a$0$31360$65785112@news.neostrada.pl>
<pe3aj2$l5d$2@node2.news.atman.pl> <pe3g81$b5c$1@node1.news.atman.pl>
<v9vnon2jw9rp$.846gchao9cij$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1527106237 21047 83.142.196.21 (23 May 2018 20:10:37
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 May 2018 20:10:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
In-Reply-To: <v9vnon2jw9rp$.846gchao9cij$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631956
[ ukryj nagłówki ]W dniu 23.05.2018 o 21:43, J.F. pisze:
>> Nie zasrały, bo technika poszła w zupełnie innym kierunku niż ludzie to
>> analizowali. Obstawiam, że tu będzie tak samo. Żadnego pokątnego
>> ładowania z gniazdek, tylko wymienne akumulatory. Wymieniasz
>> automatycznie na "stacji" w 60 sekund i jedziesz dalej. A potem
>
> No, to zapotrzebowanie na prad wzrosnie ...
W stosunku do ładowanie z gniazdek? A czemu? No poza tym, że ładowanie z
gniazdek jest tak niepraktyczne, ze elektryki kupują tylko hipsterzy.
>> przyjeżdza "cysterna" zbiera te akumulatory (też automatycznie) i jedzie
>> do GPZ (stacja energetyczna) gdzie transformatory buczą z nudów poza
>> szczytem. Podłączasz całą "cysternę" do "grubej rury" i po 4 godzinach
>> odwozisz akku na "stacje". Przy okazji rozwiązujesz dwa problemy:
>
> Ale po co ? Kabel tanszy niz cysterna.
Jesteś pewny? Nie wydaje mnie się. Na tej zasadzie rurka też tańsza niż
cysterna, a jednak wachę wożą cysternami a nie podłączają się do
wachociągu z rafinerii.
>> - Ładujesz tylko poza szczytem.
>
> Jak ruszy fotowoltaika i wiatraki, to szczyt moze sie zmienic.
Może, ale fotowoltaika to się u nas nadaje do wyciągania dotacji a nie
produkcji energii, a wiatraki są mało stabilne - w zasadzie ładowanie
akumulatorów w czasie wiatru jest dobrym pomysłem.
>> - Nie martwisz się o to, że akumulator się powoli degraduje i musisz
>> zbierać w chuj pieniędzy na nowy, bo po prostu wypożyczasz aku i to nie
>> twoje zmarwienie.
>
> Kiedy to wlasnie wydaje sie obecnie problemem.
> Mysialaby nastapic zmiana obyczajow - kupujesz auto bez aku, tzn aku
> jest, ale pozyczone/wynajete ze stacji.
A wcale bo nie. A teraz jak jest - kupujesz auto z wachą na całe życie,
czy nalewasz na stacji? Co cię obchodzi opakowanie - kupujesz energię i
już. A na razie żadnych obyczajów masowych co do akumulatorów to nie ma,
bo i elektryków jest tyle co kot napłakał. Zresztą te zwyczaje nie są
dane od boga i jak dzięki temu będziesz miał rozwiązany podstawowy
problem, czyli "ładowanie" w czasie porówywalnym z tankowaniem wachy to
rynek to łyknie. Problem w tym, że trzeba standard stworzyć, a to
niekoniecznie się musi graczom na rynku elektryków opłacić.
> Tylko jak sie dowiesz ile kosztuje "tankowanie" z akcyza i
> amortyzacja, to wybierzesz starego diesla :-)
Bo ludzie myślą, ze elektryki są tanie w eksploatacji. A to tylko jak
pokątnie ładujesz z gniazdka i liczysz tylko paliwo. Tyle że to działa
dopóki ładuje on i 50 kolegów z forum o elektykach. Jak się upowszechnią
to chyba nie sądzisz, że tych pieniędzy pańśtwo nie wyciągnie z kieszeni
obywateli w ten czy inny sposób?
Shrrek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.18 22:41 Janusz
- 23.05.18 22:44 RadoslawF
- 24.05.18 00:00 Marek S
- 24.05.18 00:14 Marek S
- 24.05.18 00:51 J.F.
- 24.05.18 02:10 J.F.
- 24.05.18 07:11 Cavallino
- 24.05.18 07:13 Cavallino
- 24.05.18 08:46 Janusz
- 24.05.18 08:54 Janusz
- 24.05.18 10:07 J.F.
- 24.05.18 10:07 Myjk
- 24.05.18 10:12 Cavallino
- 24.05.18 10:13 J.F.
- 24.05.18 10:18 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=