  • Data: 2018-05-24 00:00:51
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-23 o 11:07, J.F. pisze:

    > A ile potrzebuje ? na te 8-10 godzin ladowania w domu raczej mozna liczyc.

    8-10 to już realna wartość. Po tym czasie nigdy nie był na 100%
    naładowany. Miałem podstawową ładowarkę.

    W pracy na szybkiej stacji wystarczało jakieś 45 minut. I tak kosmicznie
    długo.

    > Uzywasz od nowosci, czy kupiles roczne ?
    > Bylo kiedys te 200km ?

    Od nowości. Używałem a nie używam. Kupa g...na. Wróciłem na paliwo. To
    jeszcze nie te akumulatory choć kierunek słuszny.

    A te 200km udawało się przejechać. Oczywiście ze szronem w gaciach -
    ogrzewania nie wolno było tykać. Żarło ono jakieś 30-40% energii.

    > Ale tak z ciekawosci warto by na ladowarke licznik zalozyc - IMO -
    > powinna tez mniej ladowac.

    Dla eksperymentów owszem. Szczerze mówiąc - mi się nie chciało prowadzić
    statystyk. Auto służbowe.

    > Swiatla musisz, ale skoro masz ladowanie w garazu, to rozmrazac nie musisz.
    > Chyba, ze przy powrocie :-(

    No ale zimą szyby bez ogrzewania parują i tyłek marznie. Owszem, garaż
    mam ogrzewany w chacie, ale godzina jazdy do pracy wymagała poświecenia.

    > Ale to ciagle nie wyklucza domowego ladowania, tylko trzeba auto z
    > wieksza bateria kupic.

    A w garażu mieć mocniejszą instalację i używać szybszej ładowarki...
    Żaden z tych warunków nie był u mnie spełniony. Garaż ma 16A i koniec...

    > A tak swoja droga - 120km zasiegu nie pozwala na przejechanie 60 ?
    > Czy o tych 120km pisales, ze tylko silnik, a na codzien to jedziesz,
    > wracasz, z ogrzewaniem lub klima w miare potrzeb ... no idealny
    > samochod, tylko ten strach, ze chwila klimy i nie dojedzie :-)

    Chodziło o to, że musiałem zimą włączać ogrzewanie bo nie dawało się
    jechać gdy parowały i zamarzały szyby. Może i bym dał radę przejechać
    60km na "rezerwie" ale co drugi dzień musiałbym komunikacją miejską
    jeździć gdyby nie ładowanie w pracy.

    > Hybryda z troche wieksza bateria i wtyczka ciagle wydaje mi sie idealna.
    > 30km zrobie na baterii, i nie bede sie bac, ze zabraknie.

    Nie mam doświadczeń. Jakie są Twoje? Ktoś powiedział, że typowa hybryda
    inna niż Porsche czy inne mocne auta to trochę jak kastracja dla
    facetów. Nagle zaczynasz jeździć prawym pasem, nigdzie się nie
    spieszysz. Czy tak faktycznie jest?

    Jak jest na szybszych drogach? Czy np. przy średniej powiedzmy 160km/h
    silnik elektryczny daje cokolwiek z siebie? Czy przepał jest wtedy
    niższy niż przy tradycyjnych autach z podobnym spalinowym silnikiem?
    Słyszałem, że średniej klasy hybryda wyłącznie w mieście daje pokaźne
    oszczędności a poza nim zupełnie nic. Czy to prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek