eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBraknie prądu:(Re: Braknie prądu:(
  • Data: 2018-05-24 10:07:32
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 24 May 2018 00:14:14 +0200, Marek S

    > No więc właśnie. Zresztą 3F nie każdy ma w garażu.
    > Ja akurat mam, ale ładowarki takowej firma nie zakupiła.

    No i dobrze, bo nie ma sensu jej kupować. Jesli bateria w Leafie ma 24kWh
    to przy jednej fazie z mocą 3kW (tak u mnie maksymalnie leciało z ładowarki
    w I-MiEV) pełne naładowanie to w porywach 8h. Czyli 6-8h w pracy, plus
    8-12h w domu (sama 2T w nocy od 22 do 6 to 8h). Nadal nie wiem gdzie miałeś
    problem aby sprostać zapotrzebowaniu. Jeśli to był model z mocniejszym aku,
    tj. 30kWh to też nie powinno być problemu z naładowaniem i przejechaniem
    dziennie tych 100km w trzaskające mrozy.

    > A z czym miałem problem? Z tym, że do domu "na oparach" dotarłbym.
    > Pewnie 60km dałbym radę przejechać z ogrzewaniem, ale nigdy nie
    > zaryzykowałem. W 8h nie dałem rady naładować auta do 100%. Pod koniec
    > ładowało się znacznie wolniej.

    Jaka była pojemność akumulatora, literalnie, podpinałeś watomierz i
    mierzyłeś to? Ile wchodziło do aku? Jaką maksymalną moc pokazywał watomierz
    w trakcie ładowania?

    > Zauważyłem też, że jazda we 3 osoby Leafem mocno skracała ten dystans.
    > (do 45-47km) Szczególnie gdy trzeba było jechać pod górę w typowym tu
    > korku (4.5km w 30 minut).

    Ale za to w drodze powrotnej miałeś z góry, to się powinien ładować. :P 30
    minut grzania Leafa z pełną mocą to 2kWh, a jak ma PC to 1kWh, uwzględnijmy
    50% sprawności aku w mrozy będzie odpowiednio 4 i 2kWh.

    > Gdy kilka osób chucha to nie dawało się nie
    > używać grzania. Do tego światła mijania są w nim jak latarnie na
    > świeczki. Przy lepszych pewnie też by coś ubyło z zasięgu.

    Gównianym MiEVem przejeżdżałem z ogrzewaniem przy -10sC, a z połową
    pojemności aku, tj. 8kWh 25km, a Ty w Leafie miałeś ze 24kWh (ponoć pełne)
    i niewiele więcej zasięgu. Wychodzi na to, że Leaf zużywa blisko prawie 2x
    więcej energii niż TESLA, która pożera z ogrzewaniem średnio ~30kWh/100km
    podobnie taki wielki kloc jak Outlander PHEV.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: