    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Date: Tue, 11 Dec 2012 22:11:41 +0100

    W dniu 2012-12-11 21:36, Mirek pisze:

    > Stabilizator się wzbudza

    Co może być powodem? Dziwne jest to, że każda płytka z osobna na tych
    samych stabilizatorach działa zupełnie prawidłowo. Problem pojawia się
    dopiero po połączeniu ich razem.

    > albo obciąża go któraś z tych linii sterujących do płytki atmegi

    To była pierwsza rzecz jaka mi przyszła do głowy. Teraz jednak wychodzi
    na to, że problem nie był związany z "krzakami" odbieranymi przez
    Atmegę. Okazuje się, że po odłączeniu linii TS i DSC_EN od Atmegi
    zasilacz już nie wariuje. Jeszcze raz sprawdzę w dokumentacji czy czegoś
    nie przeoczyłem. Może faktycznie któraś z nich potrzebuje bufora?

    Zasilanie modułu GSM włączam po prostu chwilę wcześniej (zwarłem
    odpowiednie piny, a więc starty następuje automatycznie) a po paru
    sekundach podaję zasilanie Atmedze.

    Niestety - komunikacja wciąż nie odbywa się prawidło, pomimo
    rozdzielonego zasilania przychodzą nieprawidłowe znaki. Co ważne -
    zawsze zawartość terminala wygląda tak samo. Nie są to jakieś losowe
    znaczki...

    > albo zasilacz CB zepsuty.

    Odpada. Zasilacz świetnie sobie radzi z konstrukcjami krótkofalarskimi
    QRP, które podczas nadawania pobierają więcej prądu niż ten moduł. ;)

    > Skoro moduł "szarpie" 1.5A to o jego zasilanie powinieneś najpierw
    > zadbać i koło niego stabilizator i krótka masa, a atmega niech sobie
    > wisi na kabelkach.

    Jak mówiłem - w tej chwili są dwa osobne stabilizatory. Jeden dla
    Atmegi, drugi dla modułu D15.