  • Data: 2012-12-12 21:02:16
    Temat: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-12 08:45, Adam Wysocki pisze:

    > No to tu masz problem. Przerabiałem temat. Użyj zewnętrznego kwarcu i problem
    > (jeżeli to jedyny problem) zniknie.

    Hmm... Wygląda na to, że masz rację w sposób podwójny:

    1) Istotnie po części wina musiała leżeć po stronie wewnętrznego
    rezonatora RC. Dałem kwarc 8 MHz i sytuacja się nieco poprawiła. To
    znaczy transmisja zaczęła być trochę stabilniejsza i udało mi się (po
    raz pierwszy) zainicjować moduł bez pomocy komputera, po wykręcając kod
    PIN na tarczy numerycznej. Potem też telefon jako tako działał, przy
    czym nie do końca stabilnie. Udało mi się na niego dodzwonić (pojawiła
    aktywność linii, które potem będą odpowiadały za sterowanie dzwonkiem).
    Parę razy też udało mi się wybrać numer.
    Niestety nie wszystko działa stabilnie np. wybieranie numeru nie zawsze
    udaje mi się zrealizować (nie wiem jednak, czy to nie jest jakiś bug w
    kodzie). Nie zawsze też po włączeniu inicjacja przechodzi do końca.
    Podsłuchałem dane zwracane przez modem i niestety - krzaczki nadal się
    pojawiają...

    http://www.sendspace.pl/file/baf48b4c0760fb6b7b8c247

    2) Sprawdziłem oscyloskopem jak wygląda przebieg na zasilaniu modemu
    (konkretnie na kondensatorze 1000uF). Na czas próby odpiąłem Atmegę i
    podłączyłem do stabilizatora jedynie D15. Gdy urządzeni nic nie robi -
    generalnie jest ładny, płaski przebieg. Problem zaczął się w przypadku
    wykonywania operacji. Przy wpisywaniu komend linią wyraźnie szarpało. Po
    wywołaniu numeru innego telefonu kompletnie się rozmyła. Dobierając
    podstawę czasu "znalazłem" taki oto przebieg, zbliżony do sinusoidy
    (przepraszam za jakość, zdjęcie zrobione niezbyt nowoczesnym aparatem...)

    http://imageshack.us/photo/my-images/534/img89221.jp
    g/

    Tego nie powinno tam być? ;)