  • Data: 2013-05-07 08:12:43
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com
    > W ręku masz kilka watów, w porywach kilkanaście.

    Nie spieszylem sie.

    > Jak przy stu
    > kilowatowym silniku w skrzyni straci się 5 kilowatów przy mocy
    > maksymalnej to jest to do przyjęcia.

    Ale jak sie po zwyklej drodze jedzie i silnik daje 15kW, to 5kW strat
    juz nie jest do przyjecia (dla ekologow). A nawet jak straty wtedy
    mniejsze i wynosza np 3kW, to i tak duzo.

    P.S. 3kW piecyk nagrzewaja zdrowo, no ale wiatrak w nim nie robi
    70km/h. A juz malutki wiatraczek wystarczy, aby powialo zaledwie
    przyjemnym ciepelkiem.

    J.