-
Data: 2013-05-07 02:03:33
Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 7 maja 2013 00:38:38 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com napisaďż˝(a):
>
>
>
> > W dniu poniedzia�ek, 6 maja 2013 22:36:11 UTC+2 u�ytkownik J.F. napisa�:
>
> >> Dnia Mon, 6 May 2013 12:23:52 -0700 (PDT), k...@g...com
>
> >>
>
> >>>> Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
>
> >>
>
> >>>> biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
>
> >>
>
> >>>> kola zebate mloca olej.
>
> >>
>
> >>>>
>
> >>
>
> >>> Kr�ci si� ale nie przek�ada si� to kr�cenie na spadek sprawno�ci
>
> >>
>
> >>> skrzyni bieg�w. Sprawno�� przek�adni z�batej jest bardzo wysoka.
>
> >>
>
> >>> Podaje siďż˝ jďż˝ tylko w przypadku gdy pracuje pod dopuszczalnym
>
> >>
>
> >>> obci��eniem maksymalnym. Przy biegu luzem si� nie podaje bo po co
>
> >>
>
> >>> podawa� na przyk�ad 99,8.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Przy biegu luzem sprawnosc wynosi zero.
>
> >>
>
> >> A przy jechaniu np 50km/h moc wyjsciowa jest z 10% maksymalnej, wiec i
>
> >>
>
> >> sprawnosc spada.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> A skrzynie reka krecilem, i wiem jakie to opory ma. Wcale nie takie
>
> >>
>
> >> male :-)
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> J.
>
> >
>
> > W r�ku masz kilka wat�w, w porywach kilkana�cie.
>
>
>
> To mniej wi�cej taka r�nica jak mi�dzy �wiat�ami mijania, a dziennymi
>
> kt�re to tak istotne oszcz�dno�ci w zu�yciu paliwa maj� dawa�, �e
>
> mi�o�ciwie nam panuj�ca Bruksela uraczy�a nas ju� chyba obowi�zkiem
>
> wyposa�enia nowych pojazd�w w DRL ;)
>
>
>
> > To sporo mniej niďż˝ ma silnik w samochodzie.
>
>
>
> Ale zawsze co�... A jednak olej w skrzyni bieg�w si� rozgrzewa i to do��
>
> mocno.
>
> W automatach z hydrokinetyczn� przek�adni� bywaj� nawet ch�odnice tego
>
> oleju - to ju� pokazuje �e tam �adne kilowaty znikaj�.
>
>
>
> > Poza tym na ka�dym biegu z wyj�tkiem wstecznego ko�a z�bate obracaj�
siďż˝ w tďż˝ samďż˝ stronďż˝.
>
>
>
> Ko�a z�bate poszczeg�lnych bieg�w to si� akurat zawsze obracaj� w t�
samďż˝
>
> stron� - r�wnie� na wstecznym.
>
>
>
> > Jak przy stu kilowatowym silniku w skrzyni straci si� 5 kilowat�w przy mocy
maksymalnej to jest to do przyj�cia.
>
>
>
> To i jako� si� to przyjmuje - co nie znaczy �e nie warto si� po takie co�
>
> schyliďż˝.
>
>
>
> Natomiast te straty s� raczej wi�ksze.
>
> Na hamowni podwoziomej maj�c oko�o 200KM@8000rpm, opory wynosz� 40KM, czyli
>
> to oko�o 20% (pomimo 5W30 w skrzyni).
>
> Drugie auto to 210KM@5500rpm i op�r przy 5500rpm 30KM, czyli 14%.
>
>
>
> To jest sumaryczny op�r przeniesieniu nap�du razem z oponami, ale my�l�
�e
>
> wi�kszo�� tego oporu to jednak skrzynia bieg�w.
Przy dwustu koniach i przy całych stratach 40KM jak by 30 KM przypadało na skrzynię
to byś olej z niej odparował. A ona grzać się grzeje ale nie tak żeby aluminium się
topiło. Z tymi obracającymi się kołami nie zatrybiłeś. Jak masz 4 koła zębate na
jednym wałku. I one mogą się na tym wałku obracać. I są zazębione z innymi kołami
zębatymi. Ale te drugie koła nie mogą się obracać na wałku ( choinka znaczy sie). I
tylko jedno z tych kół co mogą się obracać na wałku jest połączone z tym wałkiem. To
na pierwszym biegu koła od wyższych biegów pomagają w przeniesieniu obrotów bo się
szybciej obracają. Oczywiście na wysokich biegach to przeszkadza. W duże mrozy po
odpaleniu pomimo że nie jest wrzucony żaden bieg auto chce jechać do przodu. To ten
sam efekt. A nawet jak by połowa ze strat przy 200KM przypadała na skrzynię to by
według tego co podałeś wychodziło 10%. Dalej do przyjęcia. Poprawić się tego nie da.
Jak już chcesz coś poprawiać to zauważ że przy dwustu koniach mocy przy silniku
benzynowym równowartość sześciuset koni idzie na grzanie atmosfery i tak
eksploatowany silnik zużywa ze 60 litrów benzyny na godzinę. W wysokoprężnym trochę
lepiej to wygląda ale cudów specjalnych nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.13 08:12 J.F.
- 07.05.13 09:52 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=