  • Data: 2013-05-07 09:52:28
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 7 maja 2013 08:12:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Nie spieszylem sie.

    > Ale jak sie po zwyklej drodze jedzie i silnik daje 15kW, to 5kW strat
    >
    > juz nie jest do przyjecia (dla ekologow). A nawet jak straty wtedy
    >
    > mniejsze i wynosza np 3kW, to i tak duzo.
    >

    > P.S. 3kW piecyk nagrzewaja zdrowo, no ale wiatrak w nim nie robi
    >
    > 70km/h. A juz malutki wiatraczek wystarczy, aby powialo zaledwie
    >
    > przyjemnym ciepelkiem.
    >

    > J.

    Jak byłem młody i piękny to miałem czasami dziwne pomysły. Były wtedy wiertarki celmy
    dwubiegowe. 350W mocy miały. Kręciłem taką wiertarką skrzynię biegów od 126p. Na
    pierwszym biegu, chyba 1400 obr/min, wiertarka bez żadnego opóźnienia wchodziła na
    obroty. Przy drugim biegu, tym szybszym, miała trochę ciężej ale dawała radę bez
    grzania się. Wrzucony bieg nie miał znaczenia. Pod obciążeniem wyskakiwał niej
    termik. Obciążeniem był 126p. Pół kilowatowa wiertarka co miała chyba 700obr/min dała
    radę ruszyć malucha z miejsca i całkiem żywo jechał na jedynce i dwójce. Na trójce
    dym poszedł z wiertarki i maszynista pagibł.