eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2013-05-06 19:30:51
    Temat: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: e...@g...com

    Witam

    Czy bieg o bezpośrednim przełożeniu w skrzyni biegów ma zawsze przełożenie 1:1 czy
    może to być np. 1:1,003 albo 1:0,994 czyli blisko 1 ale nie równe 1.

    Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio biegowych
    to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?


    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2013-05-06 19:41:03
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Czy bieg o bezpośrednim przełożeniu w skrzyni biegów ma zawsze
    >przełożenie 1:1 czy może to być np. 1:1,003 albo 1:0,994 czyli blisko
    >1 ale nie równe 1.

    Bezposrednie to bezposrednie, 1:1, a wrecz nalezaloby by pisac bez
    przelozenia wcale - walki spiete razem.

    >Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych
    >6-cio biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w
    >starych to było?

    To w zasadzie ma sens tylko w RWD, gdzie walki wejsciowe i wyjsciowe
    sa z dwoch stron i moga byc na przedluzeniu.

    Wiec pytaj BMW, mercedesa i lexusa :-)

    J.


  • 3. Data: 2013-05-06 19:42:48
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: e...@g...com

    Czyli normalne, przeciętne auto FWD ma w przybliżeniu podobny opór na kazdym biegu?


  • 4. Data: 2013-05-06 20:14:02
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, May 6, 2013, 7:41:03 PM, you wrote:

    >>Czy bieg o bezpośrednim przełożeniu w skrzyni biegów ma zawsze
    >>przełożenie 1:1 czy może to być np. 1:1,003 albo 1:0,994 czyli blisko
    >>1 ale nie równe 1.
    > Bezposrednie to bezposrednie, 1:1, a wrecz nalezaloby by pisac bez
    > przelozenia wcale - walki spiete razem.

    Ale to przy jakieś innej niż typowa konstrukcja skrzyni biegów...

    >>Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych
    >>6-cio biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w
    >>starych to było?
    > To w zasadzie ma sens tylko w RWD, gdzie walki wejsciowe i wyjsciowe
    > sa z dwoch stron i moga byc na przedluzeniu.

    Skrzynia z wałkiem pośrednim?

    > Wiec pytaj BMW, mercedesa i lexusa :-)

    Robią takie skrzynie jeszcze?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 5. Data: 2013-05-06 20:31:07
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 19:30:51 UTC+2 użytkownik e...@g...com napisał:
    > Witam
    >
    >
    >
    > Czy bieg o bezpośrednim przełożeniu w skrzyni biegów ma zawsze przełożenie 1:1 czy
    może to być np. 1:1,003 albo 1:0,994 czyli blisko 1 ale nie równe 1.
    >
    >
    >
    > Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio
    biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?
    >
    >
    >
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Ma 1:1 i wynika to z oszczędności. Bezpośrednie sprzęgnięcie dwóch walków kosztuje
    mniej niż sprzęgnięcie ich poprzez parę kół zębatych. Jeśli konstruktorowi by wyszło
    z obliczeń że potrzebuje 1:1,1 to zmieni przełożenie przekładni głównej.


  • 6. Data: 2013-05-06 20:38:02
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Czyli normalne, przeciętne auto FWD ma w przybliżeniu podobny opór na
    >kazdym biegu?

    Jaki opor ?
    Przecietne auto ma przelozenie w skrzyni od ok 4:1 na jedynce do ok
    0.8:1 na najwyzszym biegu (razy jeszcze przelozenie przekladni
    glownej/dyfra).

    Gdzies tam po drodze jest bieg o przelozeniu ok 1:1, ale:
    a) zaleca sie aby zab zazebial sie z roznymi zebami drugiego kola w
    kolejnych obrotach, wiec raczej zobaczysz np 1.03:1 (np 33:32) niz
    dokladnie 1:1,
    b) wraz z odejsciem od tradycji biegu bezposredniego, konstruktorzy
    sie uwalniaja od tradycji "przelozenie 1:1 na IV biegu" i to "okolo
    1:1" staje sie coraz bardziej "okolo", bo naprawde nie ma potrzeby aby
    bylo to blisko 1:1

    O, tu masz przykladowe przelozenia
    http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

    Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
    biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
    kola zebate mloca olej.

    http://zssplus.pl/publikacje/publikacje11.htm

    J.


  • 7. Data: 2013-05-06 21:23:52
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: k...@g...com


    > Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
    >
    > biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
    >
    > kola zebate mloca olej.
    >
    >
    >
    > http://zssplus.pl/publikacje/publikacje11.htm
    >
    >
    >
    > J.

    Kręci się ale nie przekłada się to kręcenie na spadek sprawności skrzyni biegów.
    Sprawność przekładni zębatej jest bardzo wysoka. Podaje się ją tylko w przypadku gdy
    pracuje pod dopuszczalnym obciążeniem maksymalnym. Przy biegu luzem się nie podaje bo
    po co podawać na przykład 99,8.


  • 8. Data: 2013-05-06 22:36:11
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 May 2013 12:23:52 -0700 (PDT), k...@g...com
    >> Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
    >> biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
    >> kola zebate mloca olej.
    >>
    > Kręci się ale nie przekłada się to kręcenie na spadek sprawności
    > skrzyni biegów. Sprawność przekładni zębatej jest bardzo wysoka.
    > Podaje się ją tylko w przypadku gdy pracuje pod dopuszczalnym
    > obciążeniem maksymalnym. Przy biegu luzem się nie podaje bo po co
    > podawać na przykład 99,8.

    Przy biegu luzem sprawnosc wynosi zero.
    A przy jechaniu np 50km/h moc wyjsciowa jest z 10% maksymalnej, wiec i
    sprawnosc spada.

    A skrzynie reka krecilem, i wiem jakie to opory ma. Wcale nie takie
    male :-)

    J.


  • 9. Data: 2013-05-06 22:42:12
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 May 2013 11:31:07 -0700 (PDT), k...@g...com
    > W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 19:30:51 UTC+2 użytkownik e...@g...com
    napisał:
    >> Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio
    biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?
    > Ma 1:1 i wynika to z oszczędności. Bezpośrednie sprzęgnięcie dwóch
    > walków kosztuje mniej niż sprzęgnięcie ich poprzez parę kół
    > zębatych. Jeśli konstruktorowi by wyszło z obliczeń że potrzebuje
    > 1:1,1 to zmieni przełożenie przekładni głównej.

    Jak spojrzysz na rysunek takiej skrzyni, to sie okaze ze kol zebatych
    ma tyle samo. Wiec jedyna oszczednosc to na zuzyciu kol zebatych.

    Natomiast jak spojrzysz na inne skrzynie, w FWD, to sie tam
    bezposredniego biegu zrobic nie da, bo naped wychodzi w innej osi niz
    wchodzi.

    J.


  • 10. Data: 2013-05-06 23:20:04
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 6 May 2013 10:30:51 -0700 (PDT), e...@g...com napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy bieg o bezpośrednim przełożeniu w skrzyni biegów ma zawsze przełożenie 1:1 czy
    może to być np. 1:1,003 albo 1:0,994 czyli blisko 1 ale nie równe 1.
    >
    > Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio
    biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?
    >

    Bieg bezpośredni jest wtedy jak wałek wejściowy spięty jest z wyjściowym i
    napęd nie jest przekazywany przez rzadne koła zębate, więc przełożenie to
    zawsze 1:1
    Czyli wałek sprzęgłowy i wyjściowy muszą być współosiowe no i musi być
    mechanizm rozsprzęglający wszystkie biegi i spinający oba te wałki.

    Nie wiem czy w jakimś współczesnym samochodzie jest to rozwiązanie jeszcze
    używane - takie skrzynie biegów będą po prostu dłuższe.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: