eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bebny a tarcze
    Date: Sun, 7 Aug 2011 22:00:05 +0100
    Organization: telefon.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <1...@l...institute.com>
    References: <4e3c4908$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@n...onet.pl>
    <1...@4...net>
    <1...@p...pl>
    <1...@4...net>
    <j1mivs$7a2$1@mx1.internetia.pl>
    <152blwoe3aved$.rbvc1nn4ega1$.dlg@40tude.net>
    <j1mlov$lhi$1@mx1.internetia.pl> <j1mpg1$k48$1@news.net.icm.edu.pl>
    <j1mqhi$dh7$1@mx1.internetia.pl> <o6b0ugatvk6t$.dlg@lepper.institute.com>
    <j1mr53$hdu$1@mx1.internetia.pl> <1...@l...institute.com>
    <j1mtbh$s93$3@mx1.internetia.pl> <5...@l...institute.com>
    <j1mtik$s93$4@mx1.internetia.pl> <1...@l...institute.com>
    <j1mtoq$upd$1@mx1.internetia.pl> <a...@l...institute.com>
    <j1mu3i$tn$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpc8-enfi15-2-0-cust222.hari.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312750806 27358 77.101.174.223 (7 Aug 2011 21:00:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Aug 2011 21:00:06 +0000 (UTC)
    X-Original-Approved: Mis Uszatek
    X-User: ajachcealojz
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Approved-Notice: Approved header has been removed
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390507
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:54:44 +0200, DoQ napisał(a):

    > No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym?
    > W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią?
    >


    Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli..
    Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa"
    się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie
    docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować
    coraz mocniej.
    Fading w tarczowych wynika z poduszki gazów wydzielających się z
    przypiekanego klocka. Ale z tym można poradzić nacięciami czy nawierceniami
    tarczy.
    To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej
    podstawówki.

    To, że część aut ma jeszcze bębny z tyłu wynika z mniejszego ciśnienia
    potrzebnego do ich działania, co nie jest takie trywialne z tyłu przy
    długich przewodach hamulcowych. Układ może być więc prostszy i tańszy. W
    dodatku różnica hamowania nie jest tak bardzo drastyczna przy utracie
    wspomagania (zgaśnięcie silnika).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: