-
1. Data: 2011-08-05 21:35:20
Temat: Bebny a tarcze
Od: "Waldek" <s...@n...cpam>
Pytam powaznie bo nie wiem :)
Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem
choc to tez mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja
-
2. Data: 2011-08-05 21:48:24
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-08-05 21:35, Waldek pisze:
> Pytam powaznie bo nie wiem :)
> Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
> o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
> mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji
> oraz o tym ze klocki na ogol szybciej sie zuzywaja
Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
-
3. Data: 2011-08-06 19:55:33
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-08-05 21:35:20 +0200, "Waldek" <s...@n...cpam> said:
> Pytam powaznie bo nie wiem :)
> Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny ?
Pan konstuktor i pan księgowy.
--
Bydlę
-
4. Data: 2011-08-06 20:21:59
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>
> Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
> czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia,
trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac- dlatego nie potrzeba serwa, w
zaleznosci od konstrukcji mechanizmu rozpierakowego wystepowanie
efektu "samodociskania szczeki do bebna itp itd). no i sa drozsze niz tarcze -
skomplikowany montaz i mnogosc elementow...co nie zmienia faktu ze na tylnych
hamulcach co bys nie mial to i tak ze wzgledu na kinematyke ruchu tyl
praktycznie nie bierze udzialu w procesie hamownia, a do tego hamulce tylenj
osi sa wyposazone w korektor sily hamowania co dodatkowo skutecznie obcina ich
mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym
rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako
postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2011-08-06 21:17:17
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 06.08.2011 20:21, ..:maniek:.. pisze:
>> Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
>> czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
[ciach]
> mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym
> rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako
> postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
> cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny
Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
uparcie trzyma sie bebnow z tylu?
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
6. Data: 2011-08-06 23:11:55
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 06 Aug 2011 21:17:17 +0200, RadekNet napisał(a):
>> mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym
>> rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako
>> postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
>> cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny
>
> Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
> uparcie trzyma sie bebnow z tylu?
Bo sa wystarczajace ?
J.
-
7. Data: 2011-08-07 00:35:52
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: to <t...@x...abc>
begin RadekNet
> Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
> uparcie trzyma sie bebnow z tylu?
Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
8. Data: 2011-08-07 00:41:58
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: to <t...@x...abc>
begin Waldek
> Pytam powaznie bo nie wiem :)
> Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny
> ? o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
> mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji oraz o tym ze klocki na ogol
> szybciej sie zuzywaja
Takie, że bębny są w tańszych i gorszych wersjach.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
9. Data: 2011-08-07 00:46:00
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-08-06 23:11, J.F. pisze:
> Bo sa wystarczajace ?
>
Napisz mi, jak sobie wyobrażasz BMW M5 z bębnami z tyłu. ;) I nie w
sensie wizualnym!
-
10. Data: 2011-08-07 04:59:29
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: to <t...@x...abc>
begin ..:maniek:..
> lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia
> tarcia, trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac-
Pewnie dlatego są montowane do najsłabszych aut. Poza tym powierzchnia
styku nie ma zasadniczo wpływu na siłę tarcia.
> no i sa
> drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow...
Pewnie dlatego są montowane w najtańszych autach.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway