eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Data: 2011-08-07 23:00:05
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:54:44 +0200, DoQ napisał(a):

    > No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym?
    > W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią?
    >


    Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli..
    Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa"
    się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie
    docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować
    coraz mocniej.
    Fading w tarczowych wynika z poduszki gazów wydzielających się z
    przypiekanego klocka. Ale z tym można poradzić nacięciami czy nawierceniami
    tarczy.
    To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej
    podstawówki.

    To, że część aut ma jeszcze bębny z tyłu wynika z mniejszego ciśnienia
    potrzebnego do ich działania, co nie jest takie trywialne z tyłu przy
    długich przewodach hamulcowych. Układ może być więc prostszy i tańszy. W
    dodatku różnica hamowania nie jest tak bardzo drastyczna przy utracie
    wspomagania (zgaśnięcie silnika).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: