-
X-Received: by 10.182.32.68 with SMTP id g4mr122155obi.31.1440427684641; Mon, 24 Aug
2015 07:48:04 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.182.32.68 with SMTP id g4mr122155obi.31.1440427684641; Mon, 24 Aug
2015 07:48:04 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
se8no9519557igc.0!news-out.google.com!nt1ni13717igb.0!nntp.google.com!x6no40464
69igd.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 24 Aug 2015 07:48:04 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
References: <e...@g...com>
<mr70uu$p0m$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<mr7bqo$5fu$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<55d813ae$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<55dadc7d$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<55daeba3$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Akumulatory 18650
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Mon, 24 Aug 2015 14:48:04 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34969
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 15:37:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 13:30:54 UTC+2 użytkownik J.F.
> napisał:
> >> >Co partia to może być inny poddostawca, a poddostawca wcale nie
> >> >musi
> >> >być producentem, tylko handlowcem, który bierze towar z
> >> >przypadkowego
>
> >> Typowe, choc akurat niekoniecznie w przypadku baterii do 787 -
> >> jakis
> >> nietypowy produkt.
> >> Ale nawet jak zamawiasz u producenta, to nigdy nie wiadomo, czy
> >> zrobi
> >> dokladnie tak samo.
>
> >Konstruktor robi rysunki, schematy, specyfikacje czy co tam trzeba, a
> >potem kontrolerzy sprawdzają czy wszystko jest w rzeczywistości takie
> >jak w tych rysunkach. Jak jest >niezgodne, to piszą raport
> >niezgodności który trafia do odpowiednich ludzi, którzy mają podjąć
> >decyzję czy można to tak puścić, czy trzeba naprawić, czy złomować
> >itd. To cały
>
> A my tu o bateriii Li-ion. Skomplikowany produkt, nie calkiem znany, a
> konstruktor moze napisac "ma sie nie zapalac", albo "zapalanie zgodne
> z norma ....".
Konstruktor ma napisać specyfikację. Co to ma być, jak sprawdzić czy jest dobre.
Jeśli trzeba, to ma wymyślić program badań, żeby dany materiał/komponent
zakwalifikować.
>
> >mechanizm, na każdym kroku coś ktoś może przegapić, zignorować,
> >odpuścić, przymknąć oko itd. To cała sztuka, żeby to działało.
> >Kombinacja marchewki i kija, jak wszędzie. Jeśli
> >gdzieś nie działa kontrola łańcucha dostaw, to znaczy że
> >prawdopodobnie cała nie działa. Akurat wyszło na tym na czym wyszło,
> >ale za tydzień wyjdzie na czym innym, za dwa na >czymś jeszcze innym.
>
> >> A kontrola supply chain ... jak przyjezdza kontrola, to wszystko
> >> jest
> >> w porzadku :-)
> >> I cos mi sie widzi, ze jakby tak wszyscy chcieli kontrolowac, to by
> >> kontrole nie wychodzily z zakladow, hut, kopalni ...
>
> >No przeciez nie wychodzą. Ja mam wokół siebie notorycznie jakiś
> >audyt. Od klientów, od autoryzowanych agencji, od rządu, od naszych
> >ludzi z działu, od naszych ludzi z centrali. >Kręcą się jakieś typy
> >których w życiu nie widziałem, nawet się nie przedstawiają. Ktoś ich
> >wpuścił, znaczy po coś tu są.
>
> No tak, ale ja lit produje. A tu mi sie kreca ludzie BASF, Dow i kto
> tam jeszcze chemikalia robi, dalej z Yuasa, Panasonic, SAFT czy Varty,
> potem z Boeinga i Airbusa, ale przeciez tez z Della, Samsunga, Nokii,
> Lenovo, itp. A to nie koniec, bo potem powinni z PZU, Allianz, itp,
> oraz z zainteresowanych bankow i biur maklerskich ... to ile tych
> kontrolerow bedzie?
> Wiem, zabronie czajnikow, postawie automat do kawy, na monety,
> pracownikom dam dodatek kawowy ... wiecej zarobie na kawie niz na tym
> licie :-)
Jak klient bogaty, to wkładasz te wszystkie koszty w jego cenę. Tak juz jest, że te
wszystkie procedury kosztuja kupę szmalu. Potem polska autostrada wychodzi kilka razy
drożej niż jakaś inna, a wygląda tak samo. Jak tak miało być, to tak wyszło :-)
>
> >Tak samo nasi ludzie śmigają po naszych poddostawcach. Albo oficjalny
> >audyt, czyli ktoś z jakości, albo ludzie od konkretnego projektu,
> >jadą do dostawców węszyć co oni tam >spieprzyli i się nie przyznali,
> >a nuż kogoś się da złapać na kary umowne.
> >W większych projektach typu budowa statku w stoczni albo obiektu
> >przemysłowego, wysyła się kilku ludzi,
> >którzy siedzą tam na zmiany 24/7 i patrzą ludziom na ręce, zaglądaja
> >w papiery itd. To jest normalne.
>
> Ale to troche co innego. Normalne - ale juz do dostawcy wykonawcy nie
> jezdzisz ...
Nie, ale chcę widzieć jego listę zakwalifikowanych dostawców, procedurę kwalifikacji
dostawcy, zapisy z jego audytów, zapisy z rozstrzygania niezgodności, raporty z
kontroli jakości podpisane przez kontrolerów, karty obiegowe komponentów itd. Bardzo
łatwo jest wykryć w tych papierach lipę, naprawdę nie trzeba się wysilać. Tylko
trzeba nie być infantylną tipsiarą z telezakupów.
>
> >Ja jestem konstruktorem, więc mam to gdzieś, ale jak nie było kogo
> >wysłać to
> >i mnie czasami z łapanki wysyłano na takie audyty do dostawców.
> >Latasz
> >i patrzysz co kto robi źle, a wieczorem piszesz raport, niech ktoś
> >tam czyta
> >i się martwi co z tym robić. Taka praca.
>
> I potem wracasz, dostawca pisze raport, jak to poprawiono procedure
> ... i robi dalej po staremu :-)
Potem coś wybuchnie, narobi sodomy, ludzi pozabija, a prokurator spyta co zrobiłem
żeby temu zapobiec. Proszę bardzo: wszystko co było możliwe, tu są papiery.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.15 17:05 J.F.
- 24.08.15 18:01 Konrad Anikiel
- 24.08.15 18:56 J.F.
- 24.08.15 20:11 Konrad Anikiel
- 24.08.15 22:14 J.F.
- 25.08.15 00:12 yabba
- 25.08.15 00:33 J.F.
- 25.08.15 01:10 J.F.
- 25.08.15 01:29 yabba
- 25.08.15 09:19 Konrad Anikiel
- 25.08.15 10:05 J.F.
- 25.08.15 10:18 J.F.
- 25.08.15 11:16 yabba
- 25.08.15 11:14 Konrad Anikiel
- 25.08.15 12:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=