-
Data: 2015-08-24 17:05:57
Temat: Re: Akumulatory 18650
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 15:37:01 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
>> A my tu o bateriii Li-ion. Skomplikowany produkt, nie calkiem
>> znany, a
>> konstruktor moze napisac "ma sie nie zapalac", albo "zapalanie
>> zgodne
>> z norma ....".
>Konstruktor ma napisać specyfikację. Co to ma być, jak sprawdzić czy
>jest dobre.
>Jeśli trzeba, to ma wymyślić program badań, żeby dany
>materiał/komponent zakwalifikować.
Moze w elektrowniach atomowych jest tak prosto jak piszesz.
A tu widzisz - baterie sie zapalaja i nikt nie wie dlaczego. Straty
ida w miliardy, a oni nie potrafia naprawic - wiec widac naprawa nie
jest taka prosta jak sie wydaje.
To co ma konstruktor napisac w specyfikacji - bateria ma wytrzymac
1000 ladowan pradem 5A przez 20 lat w zakresie warunkow pracy w
samolocie - powiedzmy od -10 do +50C, zakladajac ze to w czesci
klimatyzowanej ?
Pewnie tak nawet ktos napisal, i moze nawet ustawil program badan pod
to.
I program badan przechodzi, a skutki widac.
>> No tak, ale ja lit produje. A tu mi sie kreca ludzie BASF, Dow i
>> kto
>> tam jeszcze chemikalia robi, dalej z Yuasa, Panasonic, SAFT czy
>> Varty,
>> potem z Boeinga i Airbusa, ale przeciez tez z Della, Samsunga,
>> Nokii,
>> Lenovo, itp. A to nie koniec, bo potem powinni z PZU, Allianz, itp,
>> oraz z zainteresowanych bankow i biur maklerskich ... to ile tych
>> kontrolerow bedzie?
>> Wiem, zabronie czajnikow, postawie automat do kawy, na monety,
>> pracownikom dam dodatek kawowy ... wiecej zarobie na kawie niz na
>> tym
>> licie :-)
>Jak klient bogaty, to wkładasz te wszystkie koszty w jego cenę. Tak
>juz jest, że te wszystkie procedury kosztuja kupę szmalu.
Ale kontrole od odbiorcy to jak rozumiem na koszt odbiorcy ?
To moga sobie kontrolowac, na jednego inzyniera wiecej mnie stac :-)
>Potem polska autostrada wychodzi kilka razy drożej niż jakaś inna, a
>wygląda tak samo. Jak tak miało być, to tak wyszło :-)
Kilka to nie, ale drozej.
Tylko nie bardzo rozumiem, czego to ma dowodzic - ze u nas wiecej
kontroli ?
Czy ze mniej ?
>> >W większych projektach typu budowa statku w stoczni albo obiektu
>> >przemysłowego, wysyła się kilku ludzi,
>> >którzy siedzą tam na zmiany 24/7 i patrzą ludziom na ręce,
>> >zaglądaja
>> >w papiery itd. To jest normalne.
>> Ale to troche co innego. Normalne - ale juz do dostawcy wykonawcy
>> nie
>> jezdzisz ...
>Nie, ale chcę widzieć jego listę zakwalifikowanych dostawców,
>procedurę kwalifikacji dostawcy, zapisy z jego audytów, zapisy z
>rozstrzygania niezgodności, raporty z kontroli >jakości podpisane
>przez kontrolerów, karty obiegowe komponentów itd. Bardzo łatwo jest
>wykryć w tych papierach lipę, naprawdę nie trzeba się wysilać. Tylko
>trzeba nie być >infantylną tipsiarą z telezakupów.
Akurat znam takiego jednego, co gdzies nizej produkuje.
Audyt to przezycie, ale na szczescie to tylko raz na rok, a potem
hulaj dusza :-)
>> >Ja jestem konstruktorem, więc mam to gdzieś, ale jak nie było kogo
>> >wysłać to
>> >i mnie czasami z łapanki wysyłano na takie audyty do dostawców.
>> >Latasz
>> >i patrzysz co kto robi źle, a wieczorem piszesz raport, niech ktoś
>> >tam czyta
>> >i się martwi co z tym robić. Taka praca.
>
>> I potem wracasz, dostawca pisze raport, jak to poprawiono procedure
>> ... i robi dalej po staremu :-)
>Potem coś wybuchnie, narobi sodomy, ludzi pozabija, a prokurator
>spyta co zrobiłem żeby temu zapobiec. Proszę bardzo: wszystko co było
>możliwe, tu są papiery.
Oczywiscie. Ale mu tu o bardziej przyziemnych sprawach - co zrobilem,
zeby baterie sie nie zapalaly i firma nie poniosla straty ?
Wszystko co mozliwe. Tu sa papiery.
A one dalej sie zapalaja.
No chyba, ze wersja inna - co zrobilem ? Nie kupilem Boeinga.
Ale to Airbus spadl :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.15 18:01 Konrad Anikiel
- 24.08.15 18:56 J.F.
- 24.08.15 20:11 Konrad Anikiel
- 24.08.15 22:14 J.F.
- 25.08.15 00:12 yabba
- 25.08.15 00:33 J.F.
- 25.08.15 01:10 J.F.
- 25.08.15 01:29 yabba
- 25.08.15 09:19 Konrad Anikiel
- 25.08.15 10:05 J.F.
- 25.08.15 10:18 J.F.
- 25.08.15 11:16 yabba
- 25.08.15 11:14 Konrad Anikiel
- 25.08.15 12:10 J.F.
- 25.08.15 13:10 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=