eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ASB] Przyznaję rację kilku osobom.Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
  • Data: 2010-09-29 15:28:32
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-09-29 13:30, Brzezi pisze:

    >> Test 1:
    >> Rozpędziłem się do około 70km/h,
    >> wrzuciłem tryb manual,
    >> wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
    >> wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    >> wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    >> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
    >
    > To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
    > wcisnieciu zdecydowanym gazu
    >
    Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem i
    słyszałem/widziałem, że zmienił na 4 i potem na 5, to chyba zredukował
    NATYCHMIAST do 3, prawda? :)

    >> Test 2:
    >> Rozpędziłem się do 60km/h,
    >> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    >> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    >> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
    >> sekund z 60 do 100 km/h.
    >
    > To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
    > przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales
    >
    Nie wiem po co powyższy komentarz? Napisałem, że w mojej skrzyni nie
    czułem tej zmiany. Zbyt płynnie zmienia biegi, zbyt szybko przyspiesza
    by odróżnić czy zmienił bieg czy nie, wskazówka leci na łeb na szyję w
    górę i moim zadaniem jest trzymać auto na torze jazdy. :) Dlatego nie
    zauważyłem nigdy, że zmienia biegi i to nawet o 2 w dół.

    >> Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
    >> się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
    >> prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.
    >
    > To u mnie w BMW tez tak bylo.
    > Jako ciekasowstke dodam, ze w moim MB C140 z ASB(4biegi), domyslnie zawsze rusza z
    > 2, w trybie "E" w ogole nie da sie zejsc do 1, w trybie "S" zdecydwane
    > mocne wcisniecie gazu, ale tylko na samym poczatku przy ruszaniu z
    > zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90%
    > przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :)
    >
    :)

    >> Test 4:
    >> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
    >> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
    >> obrotomierzu),
    >> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
    >
    > Czyli masz popsute/niedzialajace DSC?
    >
    Tak, czujnik poleciał. Na dniach go muszę wymienić.

    > Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na
    > sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu
    > kolami...

    Przecież dobrze wiesz, że wczoraj padało :):)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: