-
1. Data: 2010-09-29 03:38:28
Temat: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
Oficjalnie przyznaję rację wszystkim tym, którzy mi usiłowali
wytłumaczyć że automatyczna skrzynia biegów redukuje biegi gdy się
wciska gaz do dechy (bez kick-down).
Dla wytłumaczenia własnej głupoty dodam to, że użytkowałem w pełni
sprawne automaty z dużymi silnikami i zwyczajnie w świecie nie
odczuwałem zmiany biegów (np. z 5 na 3) po wciśnięciu gazu (bez KD).
Gdybym testował skrzynię w jakimś małym silniczku, np. 2 litrowym, to
bym z pewnością inaczej odczuwał zmianę biegów po wciśnięciu gazu, gdyż
wskazówka przyspieszenia dużo wolniej by się poruszała, w porównaniu do
tego jak szybko wskakuje po zrzuceniu biegu/ów. Widać to wyraźnie (na
filmikach) na przykładzie Audi A3 testowanego przez Mariusza Ch.
Obecnie posiadam BMW ze skrzynią steptronic, który charakteryzuje się
idealnie płynną zmianą biegów, bez nawet najmniejszego ich odczucia.
Gdyby nie prędkościomierz i odsłuch dźwiękowy, w ogóle by człowiek nie
czuł że automat zmienia biegi. Wynika to z zupełnie innej konstrukcji
skrzyni, w przeciwieństwie do np. tiptronica, w którym to już się
odczuwa zmianę biegów.
A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, cztery z
nich opiszę.
Test 1:
Rozpędziłem się do około 70km/h,
wrzuciłem tryb manual,
wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
Test 2:
Rozpędziłem się do 60km/h,
wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
sekund z 60 do 100 km/h.
Test 3:
Rozpędziłem się do ~15 km/h,
wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
wcisnąłem kick-down,
skrzynia zredukowała bieg do 1.
Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.
Test 4:
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
obrotomierzu),
gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
Auto testowane:
BMW M57, E39 (II lift), skrzynia biegów steptronic A5S 390R - WZ
Dziękuję za uwagę :)
Pozdrawiam
Filip
P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako
"Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język
jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę
czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora.
-
2. Data: 2010-09-29 08:30:31
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2010-09-29 03:38, Filip KK pisze:
^^^^^
> A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,
^^^^^^^^^^^^
Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
3. Data: 2010-09-29 08:38:20
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 29 Sep 2010 08:30:31 +0200, LEPEK wrote:
>W dniu 2010-09-29 03:38, Filip KK pisze:
> ^^^^^
>> A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,
> ^^^^^^^^^^^^
>Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P
W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P
J.
-
4. Data: 2010-09-29 09:52:41
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:38:20 +0200, J.F. napisał(a):
>>> A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,
>> ^^^^^^^^^^^^
>>Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P
>
> W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P
Gdyż?
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
5. Data: 2010-09-29 10:42:06
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: "G Nowak" <g...@g...com>
>> Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:38:20 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>> A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,
>>>> ^^^^^^^^^^^^
>>> >>>Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P
>>> W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P
>> Gdyż?
Jesli podaje w milach to miescie rzeczywiscie trudno za dnia ;)
--
pozdr
g
-
6. Data: 2010-09-29 11:16:30
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: "Icek" <i...@d...pl>
> >>> A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,
> >> ^^^^^^^^^^^^
> >>Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P
> >
> > W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P
>
> Gdyż?
korki sa w miescie
Icek
-
7. Data: 2010-09-29 11:27:22
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w
> Test 1:
> Rozpędziłem się do około 70km/h,
> wrzuciłem tryb manual,
> wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
> wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
> wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak
> przyspiesza),
Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba
wcisnac do dechy i jeszcze glebiej ?
> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
Dlugo mu to zajelo.
> Test 2:
> Rozpędziłem się do 60km/h,
> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu
> to z 7 sekund z 60 do 100 km/h.
No ale zaraz - przeciez w poprzednim przykladzie po "kilku
sekundach" redukowal do 4 .. po co, skoro,
na 5 po 7 sekundach mamy juz 100km/h.
No chyba ze to wyglada tak, ze przy 60 na V silnik prawie wcale nie
przyspiesza, po 2s mamy juz 70 i przyspieszenie lepsze, ale nadal
kiepskie, wiec automat po kolejnych 2s wrzuca IV i po nastepnych
dwoch ma 100km/h, noga z gazu mozna wrzucic V.
> Test 3:
> Rozpędziłem się do ~15 km/h,
> wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
> wcisnąłem kick-down,
> skrzynia zredukowała bieg do 1.
>
> Test 4:
> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down
> dla sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym
> polem na obrotomierzu),
> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-)
J.
-
8. Data: 2010-09-29 12:34:24
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:16:30 +0200, Icek napisał(a):
>>>>Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P
>>>
>>> W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P
>>
>> Gdyż?
>
> korki sa w miescie
10 minut jazdy i jestem na prawie nieużywanej póki co autostradzie :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
9. Data: 2010-09-29 13:30:27
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: Brzezi <b...@g...com>
śro, 29 wrz 2010 o 03:38 GMT, Filip KK napisał(a):
> Test 1:
> Rozpędziłem się do około 70km/h,
> wrzuciłem tryb manual,
> wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
> wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
> wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
wcisnieciu zdecydowanym gazu
> Test 2:
> Rozpędziłem się do 60km/h,
> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
> sekund z 60 do 100 km/h.
To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales
> Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
> się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
> prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.
To u mnie w BMW tez tak bylo.
Jako ciekasowstke dodam, ze w moim MB C140 z ASB(4biegi), domyslnie zawsze rusza z
2, w trybie "E" w ogole nie da sie zejsc do 1, w trybie "S" zdecydwane
mocne wcisniecie gazu, ale tylko na samym poczatku przy ruszaniu z
zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90%
przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :)
> Test 4:
> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
> obrotomierzu),
> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
Czyli masz popsute/niedzialajace DSC?
Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na
sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu
kolami...
Pozdrawiam
Brzezi
-
10. Data: 2010-09-29 15:28:32
Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-29 13:30, Brzezi pisze:
>> Test 1:
>> Rozpędziłem się do około 70km/h,
>> wrzuciłem tryb manual,
>> wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
>> wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
>> wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
>> po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
>
> To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
> wcisnieciu zdecydowanym gazu
>
Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem i
słyszałem/widziałem, że zmienił na 4 i potem na 5, to chyba zredukował
NATYCHMIAST do 3, prawda? :)
>> Test 2:
>> Rozpędziłem się do 60km/h,
>> wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
>> wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
>> Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
>> sekund z 60 do 100 km/h.
>
> To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
> przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales
>
Nie wiem po co powyższy komentarz? Napisałem, że w mojej skrzyni nie
czułem tej zmiany. Zbyt płynnie zmienia biegi, zbyt szybko przyspiesza
by odróżnić czy zmienił bieg czy nie, wskazówka leci na łeb na szyję w
górę i moim zadaniem jest trzymać auto na torze jazdy. :) Dlatego nie
zauważyłem nigdy, że zmienia biegi i to nawet o 2 w dół.
>> Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
>> się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
>> prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.
>
> To u mnie w BMW tez tak bylo.
> Jako ciekasowstke dodam, ze w moim MB C140 z ASB(4biegi), domyslnie zawsze rusza z
> 2, w trybie "E" w ogole nie da sie zejsc do 1, w trybie "S" zdecydwane
> mocne wcisniecie gazu, ale tylko na samym poczatku przy ruszaniu z
> zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90%
> przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :)
>
:)
>> Test 4:
>> Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
>> sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
>> obrotomierzu),
>> gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
>
> Czyli masz popsute/niedzialajace DSC?
>
Tak, czujnik poleciał. Na dniach go muszę wymienić.
> Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na
> sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu
> kolami...
Przecież dobrze wiesz, że wczoraj padało :):)